niedziela, 14 stycznia 2018

Kurczak z ryżem i warzywami

kurczak z ryzem i warzywami ryz z kurczakiem ryz z warzywami chinszczyzna szybkie danie z kurczakiem


Kurczak z ryżem i warzywami to jedno z najbardziej klasycznych dań, jakie można zrobić z kurczaka. Robię to danie od paru lat. Nie pamiętam skąd zaczerpnęłam pomysł na tą potrawę. Gdzieś chyba jadłam i odwzorowałam. Kurczak z ryżem i warzywami to trochę taka spolszczona chińszczyzna. Jest proste, ale bardzo smaczne, pożywne i sycące.
Do tego ładnie się prezentuje dzięki kolorowym warzywom. Poza tym danie jest szybkie i łatwe do zrobienia, więc chyba każdy sobie z nim poradzi. Na dodatek nie trzeba do tego dania robić oddzielnie surówki, bo potrawa sama w sobie zawiera zdrowy mix różnych warzyw. Oczywiście można dodatkowo dołożyć surówkę, ale ja nie widzę takiej potrzeby. Oto przepis:
kurczak z ryzem i warzywami ryz z kurczakiem ryz z warzywami chinszczyzna szybkie danie z kurczakiem

Składniki:
podwójna pierś z kurczaka (ok. 400g)
przyprawa do gyrosa
ok. 300g mrożonej mieszanki warzyw na patelnię
3/4szkl. ryżu
olej do smażenia
sól
kurczak z ryzem i warzywami ryz z kurczakiem ryz z warzywami chinszczyzna szybkie danie z kurczakiem

Sposób przygotowania:
Kurczaka umyłam, osuszyłam i pokroiłam w kostkę. Mięso obsypałam przyprawą gyros i dokładnie wymieszałam żeby było równo doprawione. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i wrzuciłam kurczaka. Smażyłam ok. 2-3 minuty, aby w zasadzie tylko trochę obsmażyć. Następnie do kurczaka na patelnię wrzuciłam  warzywa (nie rozmrażałam ich wcześniej). Patelnię przykryłam i dusiłam wszystko kilkanaście minut aż warzywa były miękkie.
W oddzielnym garnku ugotowałam ryż. 3/4 szklanki sypkiego ryżu zalałam 1,5 szklanki zimnej wody i zagotowałam. Do gotującego się ryżu wsypałam trochę soli do smaku. Ryż gotowałam na małym ogniu do miękkości. Następnie ryż przełożyłam na patelnie i dokładnie wymieszałam z mięsem i warzywami. Chwilę razem podsmażyłam. W razie potrzeby można na koniec doprawić jeszcze solą lub inną ulubioną przyprawą.

SMACZNEGO!!!

kurczak z ryzem i warzywami ryz z kurczakiem ryz z warzywami chinszczyzna szybkie danie z kurczakiem

kurczak z ryzem i warzywami ryz z kurczakiem ryz z warzywami chinszczyzna szybkie danie z kurczakiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz