środa, 3 stycznia 2018

Tortilla z wędzonym kurczakiem

Tortilla z wedzonym kurczakiem przekaska z tortilli roladki z tortilli przekaska na impreze


Bardzo lubię różne potrawy z wykorzystaniem placków tortilli. Widać to na moim blogu gdzie jest już sporo przepisów z ich udziałem. Takie potrawy a raczej przekąski są bardzo smaczne, szybkie i łatwe w przygotowaniu, a do tego bardzo ładnie się prezentują. Są niezastąpione na wszelkiego typu imprezy czy przyjęcia w gronie najbliższych.
Takie przekąski zawsze wywołują spore zainteresowanie wśród moich gości. Dziś postanowiłam zrobić coś na zimno - mini roladki z tortilli z wędzonym kurczakiem, serem, pomidorem, sałatą i serkiem almette. Robi się je zaledwie w kilka minut. Nie muszą one stanowić jedynie przekąski imprezowej. To też świetna alternatywa, gdy znudzą wam się tradycyjne kanapki. Oto przepis:
Tortilla z wedzonym kurczakiem przekaska z tortilli roladki z tortilli przekaska na impreze

Składniki:
2 placki tortilli pszennej
1 serek almette z ziołami
1 wędzony filet z kurczaka
ok. 100g sera żółtego wędzonego
kilka liści sałaty masłowej
1 duży pomidor
kawałek cebuli
sól, pieprz
Tortilla z wedzonym kurczakiem przekaska z tortilli roladki z tortilli przekaska na impreze

Sposób przygotowania:
Warzywa umyłam i osuszyłam. Kurczaka, ser i pomidora pokroiłam w plasterki i podzieliłam na połowę. Placek tortilli ułożyłam na talerzu. Posmarowałam go z jednej strony połową serka almette. Na serku ułożyłam liście sałaty. Na sałacie położyłam plasterki wędzonego kurczaka, na to plasterki sera wędzonego, na ser plasterki pomidora. Cebulkę drobno posiekałam i połową posypałam pomidory.
Doprawiłam solą i pieprzem i zwinęłam tortillę w roladę. Tak samo postąpiłam z drugą tortillą. Tortille pokroiłam w ukośne paski o szerokości ok. cm. Można je dodatkowo ponakłówać wykałaczkami żeby się lepiej trzymały. Plastry ułożyłam na talerzu i gotowe. Ta przekąska jest najlepsza na świeżo lub ewentualnie w ciągu 1-2 godzin od zrobienia, bo placki tortilli szybko namiękają.

SMACZNEGO!!!

Tortilla z wedzonym kurczakiem przekaska z tortilli roladki z tortilli przekaska na impreze

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz