niedziela, 7 stycznia 2018

Roladki schabowe w sosie

roladki schabowe w sosie zrazy schabowe zraziki schabowe zwijane z warzywami i serem schab w sosie z kluskami i surowka


Mięso wieprzowe to chyba najpopularniejszy i najczęściej zjadany w Polsce rodzaj mięsa. Spośród gatunków mięsa wieprzowego jednym z moich ulubionych jest schab. Jest on szybki w obróbce, łatwo się smaży i gotuje, jest chudy i w miarę delikatny. Można z niego przygotować wiele potraw, z których najpopularniejsze to powszechnie znane kotlety schabowe. Ale można z niego wyczarować jeszcze wiele innych smacznych dań. na zimno i na gorąco. Jedną z nich są roladki schabowe faszerowane serem i warzywami duszone w sosie.
Takie roladki schabowe robię gdy przejedzą się nam tradycyjne schabowe. Takie roladki są lżejsze i lepsze do odgrzania niż smażone kotlety. Są fajnym urozmaiceniem i ładnie się prezentują. Pasują do nich idealnie kluski śląskie i jakaś fajna surówka. Pracy jest trochę więcej niż przy zwykłych kotletach, ale rezultat smakowy wynagradza nakład pracy. Taki obiad jest bardziej wykwintny, pasuje na co dzień i od święta. Fajnie sprawdzi się na świąteczny obiad czy na wizytę gości. Oto przepis:
roladki schabowe w sosie zrazy schabowe zraziki schabowe zwijane z warzywami i serem schab w sosie z kluskami i surowka

Składniki:
10 plastrów schabu bez kości
ok. 150g sera (ja dałam ser żółty wędzony i ser jadel w przyprawach który jest dla mnie czymś pomiędzy serem białym wędzonym i serem żółtym, można go kupić w Lidlu)
1 papryka czerwona
3 cebule
1 marchewka
10 łyżeczek musztardy sarepskiej
sól, pieprz (mielony i ziarnisty)
mąka pszenna do panierowania i zagęszczenia sosu
olej do smażenia
listek laurowy
ziele angielskie
roladki schabowe w sosie zrazy schabowe zraziki schabowe zwijane z warzywami i serem schab w sosie z kluskami i surowka

Sposób przygotowania:
Plastry schabu umyłam, osuszyłam i roztłukłam na cienkie kotlety. Oprószyłam każdy plaster solą i pieprzem i odstawiłam. Paprykę, 1 cebulę i ser pokroiłam na paski. Na desce kładłam mięso, smarowałam każdy kotlet łyżeczką musztardy i układałam po kawałku papryki, cebuli i sera. Mięso z warzywami zwijałam w roladki. Jeśli się rozwalają to można pospinać wykałaczkami. Tak przygotowane roladki opanierowałam w mące i obsmażyłam na rozgrzanym oleju. Obsmażone roladki przełożyłam do garnka a na patelni podsmażyłam 2 cebule pokrojone w kostkę.
Cebulę dołożyłam do mięsa. Do garnka wkroiłam też marchewkę i pozostałą paprykę, której nie wykorzystałam do roladek. Dodałam listek laurowy, kilka ziaren ziela angielskiego i pieprzu i zalałam wodą tak aby przykryć mięso. Garnek ustawiłam na gazie i dusiłam ok. godziny. Pod koniec duszenia doprawiłam sos solą i pieprzem i zagęściłam mąką. Roladki podałam z kluskami śląskimi na które przepis znajdziecie pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/kluski-slaskie.html i lekką surówką z kapusty pekińskiej i warzyw z dressingiem jogurtowym.

Zapraszam też do odwiedzenia moich pozostałych przepisów na mięso schabowe: zraziki schabowe w sosie pieczarkowym (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/zrazy-schabowe-w-sosie-pieczarkowym.html), schab duszony w sosie barbecue (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/schab-w-sosie-barbecue-bbq.html), schab pieczony w cebuli i przyprawach (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/schab-pieczony-w-przyprawach-i-cebuli.html) czy schabowe moczone w mleku cebuli czosnku i przyprawach (http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/schabowe-moczone-w-mleku-i-cebuli.html).

SMACZNEGO!!!

roladki schabowe w sosie zrazy schabowe zraziki schabowe zwijane z warzywami i serem schab w sosie z kluskami i surowka

roladki schabowe w sosie zrazy schabowe zraziki schabowe zwijane z warzywami i serem schab w sosie z kluskami i surowka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz