środa, 28 lipca 2021

Sałatka szwedzka z papryką

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime

Miało nie być więcej przetworów ogórkowych w tym roku, ale jednak powstała jeszcze jedna sałatka do słoików. Wczoraj nazbierałam jeszcze kilka kilogramów ogórków w swoim warzywniaku. Większość poszła na ogórki kiszone, ale trochę zostało i żal żeby się zmarnowały. Po szybkim przeglądzie lodówki i spiżarni zdecydowałam się na zrobienie kolejnej sałatki szwedzkiej. Jak już pisałam w poście z przepisem na tą sałatkę, są rożne wersje przepisów, które różnią się nie tylko proporcjami, ale również poszczególnymi składnikami. I tak wersja, którą dziś przygotowałam rożni się znacznie od tej sprzed kilku dni. Dzisiejsza sałatka zawiera w składzie paprykę i koperek i różni się sposobem przygotowania. Oto przepis:

Składniki:

ok. 1,5kg ogórków gruntowych

0,5kg cebuli

25g marchewki

1 papryka czerwona

pęczek koperku

4 ząbki czosnku

1/3 łyżeczki czarnego pieprzu mielonego

1 łyżka soli kamiennej niejodowanej

Zalewa:

1/3szkl. octu

1/3szkl oleju

1/3szkl. cukru

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime


Sposób przygotowania:

Ogórki umyłam i osuszyłam. Odcięłam końcówki i pokroiłam ogórki w plasterki razem ze skórką. Cebule obrałam i pokroiłam w półplasterki. Ogórki i cebulę umieściłam w jednej misce. Zasypałam je solą i dokładnie wymieszałam. Miskę przykryłam czystą ściereczką i odstawiłam na godzinę. Po tym czasie zlałam nadmiar soku, który puściły warzywa. Nie należy ich jednak odciskać, jedynie wylać nadmiar. Marchewki obrałam i starłam na tarce na grubych oczkach. Paprykę umyłam, pozbawiłam nasion i pokroiłam w paseczki. Marchewkę i paprykę dodałam do ogórków z cebulą. Dodałam też obrany i przeciśnięty przez praskę czosnek oraz drobno posiekany koperek. Składniki zalewy umieściłam w garnku i mieszając doprowadziłam do zagotowania. Gorącą zalewę wlałam do warzyw, dodałam pieprz i dokładnie wszystko wymieszałam. Sałatkę ponownie nakryłam ściereczką i odstawiłam na ok. 10 godzin. Po tym czasie sałatkę nałożyłam do wyparzonych słoików i zakręciłam. Sałatkę pasteryzowałam w garnku z wodą przez 15 minut od zagotowania się wody. Przepis zaczerpnęłam ze strony: Sałatka szwedzka wg.przepisu babci Cecylii - przepis - justysia4444 - wielkiezarcie.com, modyfikując go pod swój gust.

Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na przetwory z ogórków i cukinii, np.: ogórki w zalewie pomidorowej (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Ogórki w zalewie pomidorowej), sałatka szwedzka (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Sałatka szwedzka), ogórki konserwowe z papryką chili (link: Waniliowe Improwizacje: Ogórki konserwowe z papryką chili), ogórki konserwowe (link: Waniliowe Improwizacje: Ogórki konserwowe), ogórki w zalewie musztardowej (link: Waniliowe Improwizacje: Ogórki w zalewie musztardowej), ogórki w zalewie gyros (link: Waniliowe Improwizacje: Ogórki w zalewie gyros), ketchup z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Ketchup z cukinii), sałatka z cukinii na zimę (link: Waniliowe Improwizacje: Sałatka z cukinii na zimę), sałatka z fasolki szparagowej (link: Waniliowe Improwizacje: Sałatka z fasolki szparagowej).

SMACZNEGO!!!

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime

Salatka szwedzka z papryka, salatka z ogorkow w sloiki, salatka z ogorkow na zime, salatka z ogorkow cebuli i papryki, przetwory z ogorkow, ogorki na zime


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz