sobota, 17 lipca 2021

Ciasto cukiniowe z wiśniami

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto


W moim warzywniaku dojrzały już pierwsze cukinie, więc obowiązkowo na moim stole musiało zagościć ciasto z cukinii. Robiłam już różne ciasta z dodatkiem tego warzywa i za każdym razem były pyszne. Tym razem postanowiłam przygotować ciasto cukiniowe o smaku waniliowym, z dodatkiem wiśni. Ciasto jak zwykle wyszło puszyste i wilgotne zarazem. Słodycz ciasta równoważą kwaskowate wiśnie. Takie ciasto jest idealnym dodatkiem do popołudniowej kawy czy herbaty. Na pewno skuszą się na niego zarówno dorośli jak i dzieci. A jeśli chodzi o dzieci jest to też jakaś metoda na przemycenie warzyw do codziennej diety. Oto przepis:

Składniki:

5 średnich jaj

1szkl. cukru

1 duży cukier waniliowy

1szkl. oleju

3szkl. mąki pszennej tortowej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 szklanki startej na tarce cukinii

olejek waniliowy

wiśnie wydrylowane (świeże lub ze słoika)

mąka pszenna do obtoczenia wiśni

szczypta soli

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto

Sposób przygotowania:

Składniki do przygotowania ciasta powinny być w temperaturze pokojowej, wyjęłam je więc wcześniej z lodówki. Cukinię obrałam. Wydrążyłam gniazda nasienne i starłam na tarce na grubych oczkach. Startą cukinię przełożyłam na durszlak, lekko posoliłam i odstawiłam, żeby puściła sok. Jajka wbiłam do miski miksera. Wsypałam do nich cukier zwykły i waniliowy i na najwyższych obrotach ubijałam je na jasną puszystą masę. Do ubitych jajek, ciągle miksując dolałam cienkim strumieniem olej i olejek waniliowy. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia i sodą. Mieszankę wsypałam do masy jajecznej i wymieszałam łyżką do uzyskania jednolitej konsystencji bez grudek. Na koniec do ciasta dodałam startą i odciśniętą cukinię. Wszystko ponownie wymieszałam. Ciasto przełożyłam do kwadratowej tortownicy o wymiarach 25x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wiśnie obtoczyłam w mące i poutykałam w ciasto. Ciasto piekłam godzinę w temperaturze 180 stopni, bez wcześniejszego rozgrzewania piekarnika. Po upieczeniu przestudziłam je kilka minut przy uchylonych drzwiczkach, a następnie wyjęłam na kratkę i wystudziłam na blacie kuchennym. Ciasto przed podaniem można posypać cukrem pudrem lub polać lukrem.

Zapraszam do skorzystania z innych przepisów na ciasta z cukinii, np: piernikowe ciasto z cukinii (link do przepisu:  Waniliowe Improwizacje: Piernikowe ciasto z cukinii), pomarańczowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Pomarańczowe ciasto z cukinii), cytrynowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowe ciasto z cukinii), czekoladowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowe ciasto z cukinii).

SMACZNEGO!!!

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto

ciasto cukiniowe z wisniami, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto kabaczkowe, ciasto ucierane, ciasto z wisniami, ciasto z owocami, ciasto warzywne, ciasto z warzywami, zdrowe ciasto



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz