piątek, 23 lipca 2021

Czekoladowe ciasto cukiniowo - jabłkowe

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto

Sezon na cukinię w pełni. Za chwilę zabieram się za sałatkę z cukinii do słoików, a tymczasem upiekłam jeszcze jedno ciasto z cukinii. Tym razem czekoladowe ciasto cukiniowo - jabłkowe. Zostało mi trochę wiśni ze słoika, więc jeszcze też dorzuciłam do środka, a wierzch polałam czekoladą. Jak zwykłe, ciasto z cukinii wyszło ekstra. Mega puszyste i wilgotne. Do tego bardzo łatwe do zrobienia. Jeszcze nigdy nie wyszedł zakalec czy inny niewypał, więc polecam je nawet tym, którzy nie są mistrzami wypieków. Takie ciasto świetnie sprawdzi się na przyjęcia na świeżym powietrzu. Oto przepis:

Składniki:

6 małych jajek

1szkl. cukru

1szkl. oleju

3szkl. mąki pszennej tortowej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

1 łyżeczka sody

1 łyżka kakao

1 łyżka kremu czekoladowego do pieczywa

1,5szkl. startej na tarce cukinii

1 jabłko

wiśnie ze słoika (kilkanaście sztuk)

Polewa:

2 łyżki mleka

100g czekolady

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto

Sposób przygotowania:

Składniki na ciasto powinny mieć temperaturę pokojową, dlatego wyjęłam je wcześniej z lodówki. Jajka utarłam z cukrem na puszystą masę. Nie przerywając miksowania, cienkim strumieniem wlałam olej. Mąkę przesiałam i wymieszałam z proszkiem do pieczenia, sodą i kakao. Mieszankę wsypałam do masy jajecznej i drewnianą łyżką wymieszałam do uzyskania jednolitej konsystencji bez grudek. Następnie do ciasta dodałam krem czekoladowy i również wymieszałam do połączenia składników. Cukinię (użyłam takiej jasnej cukinii, która była mało wilgotna) obrałam, oczyściłam z pestek i starłam na tarce na grubych oczkach. Jako że puszczała mało soku podczas ścierania, to nie odciskałam jej. Jabłko obrałam, usunęłam gniazdo nasienne i również starłam na tarce na grubych oczkach. Startą cukinię wraz z jabłkiem dodałam do ciasta i wymieszałam dokładnie. Gotowe ciasto przelałam do formy o wymiarach 25x25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu poutykałam. Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam je około godziny w 180 stopniach (do suchego patyczka). Po upieczeniu ciasto wystudziłam na kratce. Mleko podgrzałam i wrzuciłam do niego połamaną na kawałki czekoladę. Odczekałam chwilę i i wymieszałam do rozpuszczenia się czekolady. Czekoladą posmarowałam ciasto. Gdy czekolada zastygnie ciasto można pokroić na kawałki i podać.

Zapraszam do skorzystania z innych przepisów na ciasta z cukinii, np.: piernikowe ciasto z cukinii (link do przepisu:  Waniliowe Improwizacje: Piernikowe ciasto z cukinii), pomarańczowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Pomarańczowe ciasto z cukinii), cytrynowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Cytrynowe ciasto z cukinii), czekoladowe ciasto z cukinii (link: Waniliowe Improwizacje: Czekoladowe ciasto z cukinii), ciasto cukiniowe z wiśniami (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto cukiniowe z wiśniami).

SMACZNEGO!!!

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto

czekoladowe ciasto cukiniowo - jablkowe, ciasto z cukinii, ciasto z kabaczka, ciasto z cukinia i jablkiem, ciasto z wisniami, ciasto warzywne, zdrowe ciasto, ciasto czekoladowe, wilgotne ciasto




2 komentarze: