piątek, 16 lipca 2021

Budyniowe tiramisu

budyniowe tiramisu, oszukane tiramisu, budyniowiec, ciasto z budyniu, deser budyniowy, ciasto kawowe, ciasto z kawa, ciasto z biszkoptami


Budyniowe tiramisu to jedna z moich ostatnich zachcianek na coś słodkiego. Bardzo za mną chodziło takie ciasto/deser na zimno z namoczonymi kawą biszkoptami i z jakimś pysznym kremem. Kupiłam więc potrzebne składniki i szybko zabrałam się do roboty. Swoje oszukane tiramisu zrobiłam w małej foremce, bo nie chciałam zjeść sama całej blachy. Budyniowe tiramisu wyszło pyszne, a jego zrobienie zajęło mi jedynie kilkanaście minut. Radzę wam od razu potroić składniki, bo szybko zniknie. Oto przepis:

Składniki:

ok. 10-12 podłużnych biszkoptów deserowych

1 budyń waniliowy bez cukru

2 łyżki cukru

1,5szkl. mleka

1 łyżeczka mąki pszennej tortowej

ok. 70g masła

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej

1 łyżeczka cukru waniliowego

125ml wrzątku

ok. 2 łyżeczki gorzkiego kakao

budyniowe tiramisu, oszukane tiramisu, budyniowiec, ciasto z budyniu, deser budyniowy, ciasto kawowe, ciasto z kawa, ciasto z biszkoptami

Sposób przygotowania:

Przygotowanie mojego deseru zaczęłam od przygotowania kawy. Kawę rozpuszczalną i cukier waniliowy wsypałam do szklanki i zalałam wrzątkiem. Zamieszałam i odstawiłam. 1 szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozpuściłam proszek budyniowy, mąkę i cukier. Mieszankę wlałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając ugotowałam gęsty budyń. Do gorącego budyniu dodałam masło i mieszałam do jego całkowitego rozpuszczenia. Foremkę o wymiarach 12x18cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam pierwszą warstwę biszkoptów, docinając je do wymiarów formy i nasączyłam je połową kawy. Na ciastka wyłożyłam połowę budyniu i wyrównałam powierzchnię. Budyń oprószyłam połową kakao. Ułożyłam drugą warstwę biszkoptów, nasączyłam je resztą kawy i wyłożyłam resztę budyniu. Wierzch posypałam resztą kakao. Moje tiramisu pozostawiłam do wystygnięcia na blacie kuchennym, po czym wstawiłam do lodówki do schłodzenia na co najmniej kilka godzin. Po tym czasie ciasto można wyjąć i pokroić na kawałki. Jeśli ktoś lubi słodsze desery, to wierzch ciasta można posypać startą na tarce czekoladą, zamiast kakao.

Zapraszam do odwiedzenia innych moich przepisów na kawowe wypieki i desery, np.: serowe tiramisu (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Serowe tiramisu), kawowe cappuccino bez pieczenia (link: Waniliowe Improwizacje: Kawowe cappuccino bez pieczenia), cappuccino cytrynowe na zimno (link: Waniliowe Improwizacje: Cappuccino cytrynowe na zimno), ciasto a'la tiramisu z malinami (link: Waniliowe Improwizacje: Ciasto a'la Tiramisu z malinami), tort orzechowo - kawowy (link: Waniliowe Improwizacje: Tort orzechowo - kawowy), deser kawowo - grysikowy (link: Waniliowe Improwizacje: Deser kawowo - grysikowy), deser mocca (link: Waniliowe Improwizacje: Deser mocca).

SMACZNEGO!!!

budyniowe tiramisu, oszukane tiramisu, budyniowiec, ciasto z budyniu, deser budyniowy, ciasto kawowe, ciasto z kawa, ciasto z biszkoptami

budyniowe tiramisu, oszukane tiramisu, budyniowiec, ciasto z budyniu, deser budyniowy, ciasto kawowe, ciasto z kawa, ciasto z biszkoptami

budyniowe tiramisu, oszukane tiramisu, budyniowiec, ciasto z budyniu, deser budyniowy, ciasto kawowe, ciasto z kawa, ciasto z biszkoptami


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz