niedziela, 18 lipca 2021

Puszek z wiśniami i czekoladą

Puszek z wisniami i czekolada, ciasto z wisniami, ciasto z czekolada, ciasto na biszkoptach, ciasto z serkow danio, ciasto z serkow waniliowych, ciasto bez pieczenia, ciasto na zimno, sernik na biszkoptach

 Kolejny gorący letni dzień za nami, do tego niedziela, więc dla ochłody i dla orzeźwienia przygotowałam pyszne ciasto bez pieczenia/na zimno, które nazwałam puszek z wiśniami i czekoladą. Jak sama nazwa wskazuje ciasto puszek, czyli bardzo delikatne i puszyste, niczym obłoczek. Delikatność masy przełamałam kwaskowatymi wiśniami oraz mieszanką mlecznej i gorzkiej czekoladą. Dodatkowo ciasto zrobiłam na podłużnych biszkoptach, które nasączyłam mocnym naparem kawowym. Ciasto wyszło naprawdę fajne smakowo i wizualnie chyba też zachęca do spróbowania. Oto przepis:

Składniki:

kilkanaście podłużnych biszkoptów

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej

1 łyżeczka cukru

125ml wrzątku

250ml śmietany 30%

1 śmietan - fix

1 płaska łyżeczka cukru waniliowego

1 opakowanie śmietany śnieżki

200ml mleka

450g serka homogenizowanego waniliowego

wiśnie drylowane (świeże lub z kompotu)

kilka kostek mlecznej czekolady

kilka kostek gorzkiej czekolady

4 łyżeczki żelatyny + 125ml gorącej wody

Puszek z wisniami i czekolada, ciasto z wisniami, ciasto z czekolada, ciasto na biszkoptach, ciasto z serkow danio, ciasto z serkow waniliowych, ciasto bez pieczenia, ciasto na zimno, sernik na biszkoptach


Sposób przygotowania:

Żelatynę rozpuściłam w 125ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Okrągłą tortownicę o średnicy 20cm wyłożyłam folią spożywczą. Na dnie ułożyłam biszkopty, docinając je do wymiarów blachy. Kawę rozpuszczalną wymieszałam z cukrem i zalałam 125ml gorącej wody. Wymieszałam. Naparem nasączyłam ciastka. Zimną śmietanę 30% ubiłam na sztywno z śmietan - fixem i cukrem waniliowym. Śmietanę śnieżkę ubiłam z zimnym mlekiem, zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Ubitą śnieżkę połączyłam z ubitą śmietaną i serkami waniliowymi. Na koniec do masy wmieszałam wystudzoną żelatynę. Masę wyłożyłam na ciastka. W masę poutykałam wydrylowane i odsączone z soku wiśnie. Wierzch ciasta posypałam startą na wiórki czekoladą. Ciasto wstawiłam do lodówki i chłodziłam całą noc. Po schłodzeniu zdjęłam ostrożnie obręcz tortownicy i pokroiłam ciasto na kawałki.

Zapraszam do wypróbowania innych moich przepisów na ciasta na zimno, np.: ciasto puszek z galaretką (link do przepisu: Waniliowe Improwizacje: Ciasto puszek z galaretką, jogurtowiec z delicjami i galaretką (link: Waniliowe Improwizacje: Jogurtowiec z delicjami i galaretką), galaretkowiec na jogurcie (link: Waniliowe Improwizacje: Galaretkowiec na jogurcie), śmietanowiec na biszkoptach (link: Waniliowe Improwizacje: Śmietanowiec na biszkoptach), warstwowiec jogurtowy (link: Waniliowe Improwizacje: Warstwowiec jogurtowy), serowo - wiśniowa fantazja (link: Waniliowe Improwizacje: Serowo - wiśniowa fantazja) i inne.

SMACZNEGO!!!

Puszek z wisniami i czekolada, ciasto z wisniami, ciasto z czekolada, ciasto na biszkoptach, ciasto z serkow danio, ciasto z serkow waniliowych, ciasto bez pieczenia, ciasto na zimno, sernik na biszkoptach

Puszek z wisniami i czekolada, ciasto z wisniami, ciasto z czekolada, ciasto na biszkoptach, ciasto z serkow danio, ciasto z serkow waniliowych, ciasto bez pieczenia, ciasto na zimno, sernik na biszkoptach

Puszek z wisniami i czekolada, ciasto z wisniami, ciasto z czekolada, ciasto na biszkoptach, ciasto z serkow danio, ciasto z serkow waniliowych, ciasto bez pieczenia, ciasto na zimno, sernik na biszkoptach



2 komentarze: