niedziela, 25 lipca 2021

Tort wiśniowy

Tort wisniowy, tort wisniowo kokosowy, tort kokosowo wisniowy, tort urodzinowy, tort ze swinka peppa, tort z oplatkiem, tort na trzy latka

 Wczoraj były trzecie urodzinki mojej córeczki i z tej okazji przygotowałam dla niej tort. Jako, ze jest sezon na wiśnie, to postawiłam na smak wiśniowy. Tort zrobiłam na kokosowym biszkopcie z samych białek. Przełożyłam go budyniem o smaku wiśniowym, galaretką wiśniową z wiśniami i pianką wiśniową na bazie śmietany śnieżki i galaretki. Tort otynkowałam cienko ubitą śmietaną. Na wierzch położyłam opłatek z motywem z jednej z ulubionych bajek córeczki. Opłatek trochę mi się pomarszczył, ale dzieci i tak były zachwycone. Tort wyszedł smaczny, nie przesłodzony, idealny na letnią pogodę. Oto przepis:

Biszkopt kokosowy:

1,5szkl. białek

1szkl. cukru

45g cukru waniliowego

1,5szk mąki pszennej tortowej

1 łyżeczka proszku do pieczenia

0,5szkl. wiórków kokosowych

125g masła

szczypta soli

opcjonalnie kilka kropel olejku waniliowego

Nasączenie:

sok z cytryny

250ml gorącej wody

1 łyżka cukru

Budyń wiśniowy:

1 budyń wiśniowy bez cukru

2 łyżki cukru

1,5szkl. mleka

100g masła

Galaretka wiśniowa:

2szkl wiśni wydrylowanych

600ml gorącej wody

2 galaretki wiśniowe

Pianka wiśniowa:

150ml zimnego mleka

1 opakowanie śmietany śnieżki

1 galaretka wiśniowa

125ml gorącej wody

Dodatkowo:

3 kubeczki po 200g śmietany 30%

2 śmietan - fixy

1 cukier waniliowy

dowolne ozdoby (u mnie opłatki tortowe, kwiatki waflowe i draże truskawkowe)

Tort wisniowy, tort wisniowo kokosowy, tort kokosowo wisniowy, tort urodzinowy, tort ze swinka peppa, tort z oplatkiem, tort na trzy latka


Sposób przygotowania:

Przygotowanie tortu rozpoczęłam od upieczenia biszkoptu. Masło roztopiłam w rondelku i odstawiłam do wystygnięcia. Białka przełożyłam do dużej miski i ubiłam je ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do piany, ciągle miksując wsypywałam powoli cukier zwykły i waniliowy i ubijałam, aż cukier się rozpuścił, a piana zrobiła się błyszcząca. Wsypałam wiórki kokosowe i wymieszałam delikatnie. Następnie przesiałam bezpośrednio do piany mąkę z proszkiem do pieczenia i znów wymieszałam ostrożnie łyżką. Na koniec cienkim strumieniem wlałam do ciasta roztopione masło i olejek waniliowy i znów wymieszałam do połączenia składników. Ciasto przełożyłam do tortownicy o średnicy 24cm wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam do suchego patyczka (ok. 40 minut) w temperaturze 170 stopni. Po upieczeniu biszkopt wystudziłam na metalowej kratce i przekroiłam na trzy blaty.

Gorąca wodę wymieszałam z sokiem z cytryny i cukrem i odstawiłam do wystygnięcia. 1/3 ponczu nasączyłam pierwszy blat biszkoptu ułożony na paterze, w obręczy od tortownicy, w której się piekł.

1szklankę mleka zagotowałam. W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy i cukier. Mieszankę przelałam na gotujące się mleko i ciągle mieszając, ugotowałam gesty budyń. Do gorącego budyniu dodałam masło i mieszałam, aż się rozpuściło i dokładnie połączyło z budyniem. Budyń wyłożyłam na nasączony biszkopt i przykryłam go drugim blatem biszkoptu. Biszkopt znów nasączyłam połową pozostałego ponczu. 

W 600ml gorącej wody rozpuściłam galaretki wiśniowe. Do gorącej galaretki dodałam wydrylowane wiśnie. Wymieszałam i odstawiłam do wystygnięcia. Wystudzoną galaretkę wstawiłam do lodówki, żeby zaczęła tężeć i taką tężejącą wyłożyłam na biszkopt. Na galaretce ułożyłam ostatni blat biszkoptu i nasączyłam go resztą ponczu.

Galaretkę wiśniową rozpuściłam w 125ml gorącej wody i odstawiłam do wystygnięcia. Śmietanę śnieżkę wsypałam do zimnego mleka i ubijałam przez kilka minut aż powstał puszysty krem. Do ubitej śnieżki wlałam wystudzoną galaretkę i dokładnie wymieszałam. Masę wylałam na tort. Tort wstawiłam do lodówki, aby wszystkie masy stężały.

Śmietanę 30% przelałam do miski. Wsypałam śmietan - fixy i cukier waniliowy i ubiłam na sztywno. Śmietaną posmarowałam wierzch i boki tortu. Tort udekorowałam opłatkiem cukrowym. Z reszty śmietany zrobiłam rozetki na rancie tortu i poutykałam w nie draże truskawkowe oraz kwiatki waflowe.

SMACZNEGO!!!

Tort wisniowy, tort wisniowo kokosowy, tort kokosowo wisniowy, tort urodzinowy, tort ze swinka peppa, tort z oplatkiem, tort na trzy latka

Tort wisniowy, tort wisniowo kokosowy, tort kokosowo wisniowy, tort urodzinowy, tort ze swinka peppa, tort z oplatkiem, tort na trzy latka

Tort wisniowy, tort wisniowo kokosowy, tort kokosowo wisniowy, tort urodzinowy, tort ze swinka peppa, tort z oplatkiem, tort na trzy latka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz