wtorek, 22 sierpnia 2017

Kluski kładzione z kaszy manny

kluski kladzione kopytka kluseczki z kaszy manny mannej kluski do rosolu do zupy

No i kolejny przepis na danie z kaszy manny ląduje na moim blogu. Tu znajdziecie pozostałe przepisy z zastosowaniem kaszy manny: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/z%20kaszy%20manny. Tym razem są to kluseczki kładzione z kaszy manny z dodatkiem koperku. Jeżeli ktoś woli, to koperek można zastąpić natką pietruszki. Kluseczki są idealne jako dodatek do zupy czy rosołu i mogą być alternatywą dla tradycyjnego makaronu. Bardzo szybko się je przyrządza. Ładnie się prezentują i na pewno wywołają zaciekawienie wśród waszych gości czy domowników.
U mnie w domu nigdy się takich nie robiło, ale pewnie są regiony gdzie takie kluski często goszczą na stołach. Przepis jest banalnie prosty. Oto on:

Składniki:
2 jajka
2 łyżki miękkiego masła
1 szklanka kaszy manny
0,5 szklanki śmietany 18%
szczypta soli
posiekany koperek

kluski kladzione kopytka kluseczki z kaszy manny mannej kluski do rosolu do zupy
Sposób przygotowania:
Jajka wbiłam do miseczki. Dołożyłam masło i zmiksowałam mikserem do połączenia składników. Można też rozetrzeć łyżką. Partiami wsypywałam kaszę i mieszałam aż połączy się z masą maślano-jajeczną. Na końcu dodałam śmietanę, sól i posiekany koperek i ponownie wymieszałam.
Koperku dałam ok. 1 łyżkę, ale można dać więcej (ok. 3 łyżki), zależy jak intensywne w smaku chcemy mieć kluseczki. Ciasto pozostawiłam na kilka minut by kasza spęczniała. W tym czasie nastawiłam wodę, w której gotowałam kluski. Gdy woda się zagotowała, formowałam za pomocą dwóch małych łyżeczek kluski i wkładałam na osolony wrzątek. Gotowałam ok. 7-8 min. od momentu wypłynięcia klusek.

Kluski można gotować też bezpośrednio w zupie, z którą mają być podane, ale należy pamiętać, że wtedy zupa stanie się bardziej mętna, bo z klusek wytrąca się skrobia i odrywają się małe kawałeczki ciasta.

SMACZNEGO!!!
kluski kladzione kopytka kluseczki z kaszy manny mannej kluski do rosolu do zupy

kluski kladzione kopytka kluseczki z kaszy manny mannej kluski do rosolu do zupy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz