sobota, 26 sierpnia 2017

Marchewki z ciasta kruchego z sałatką pieczarkową


rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki
Często robię rurki w wersji na słodko, z nadzieniem z kremu budyniowego. Tym razem zrobiłam rurki na pikantnie z sałatką pieczarkową.
Na przepis natknęłam się jakiś czas temu przypadkiem na jakiejś stronie internetowej. Zaciekawiło mnie zdjęcie, które przedstawiało rurki w formie marchewek. Pomyślałam, że kiedyś trzeba je wypróbować, bo na pewno zrobią furorę wśród domowników i gości, zwłaszcza wśród dzieci. Wahałam się czy wypełniać je sałatką czy może farszem pieczarkowym jak do krokietów. Postawiłam jednak na sałatkę.
Oto przepis:
rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki


Składniki na rurki (ok. 12 sztuk):
1,5szkl. mąki pszennej + do podsypywania
100g masła lub magaryny
0,5 łyżeczki soli
100g śmietany 18%
1 jajko
1 żółtko


Do posmarowania rurek:
1 białko
odrobina barwnika spożywczego czerwonego lub pomarańczowego
rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki

Sposób przygotowania:
Mąkę przesiałam do miski, wsypałam sól. Wbiłam jajko i żółtko, dodałam pokrojoną na plasterki margarynę i dolałam śmietanę. Wszystko zagniotłam szybko na jednolite ciasto. Ciasto uformowałam w kulę owinęłam folią i wstawiłam do lodówki na ok. 2 godziny.
Po tym czasie, ciasto wyjęłam i rozwałkowałam na grubość ok. 2mm. Placek pokroiłam na ok. 2-centymetrowe paski. Foremki do rurek posmarowałam margaryną a następnie nawijałam na nie paski ciasta. Gotowe rurki ułożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Białko rozmąciłam w miseczce i połączyłam z odrobiną barwnika. Za pomocą pędzelka silikonowego posmarowałam rurki tą mieszanką.
Rurki piekłam 20 minut w temp. 180 stopni z włączonym termoobiegiem. Piekarnika nie rozgrzewałam przed pieczeniem. po upieczeniu rurki od razu wyjęłam z piekarnika na metalową kratkę. Za pomocą szczypców wyjęłam z jeszcze gorącego ciasta foremki i pozostawiłam rurki do ostygnięcia.


Składniki na sałatkę:
1 opakowanie pieczarek 400g
200g śmietany 18%
2 średnie cebule
100g masła lub margaryny
kilka ogórków korniszonych
3 jajka ugotowane na twardo
pęczek szczypiorku
2 łyżki posiekanego koperku
3 łyżki majonezu
0,5 puszki kukurydzy
sól, pieprz


Dodatkowo:
natka pietruszki
gałązki koperku
rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki

Pieczarki obrałam i pokroiłam na połówki. Cebulę obrałam i pokroiłam w dużą kostkę. W garnku roztopiłam margarynę. Na rozgrzany tłuszcz wrzuciłam pokrojoną cebulę i pieczarki. Podlałam odrobiną wody i dusiłam ok. 30min. Po tym czasie pieczarki zaprawiłam śmietaną. Dodałam ok. 1 łyżkę posiekanego koperku, sól i pieprz i dusiłam jeszcze kilka minut. Następnie pieczarki pozostawiłam do zupełnego wystygnięcia.

Zimne pieczarki odsączyłam z sosu, posiekałam drobno i przełożyłam do większej miski. Dodałam do nich pokrojone w drobną kostkę ogórki, jajka, kukurydzę oraz posiekany szczypiorek i koperek.  Składniki sałatki wymieszałam z majonezem i doprawiłam solą i pieprzem.
Tak przygotowaną sałatką nadziewałam upieczone rurki z ciasta.  Nać marchewki zrobiłam z gałązek koperku i natki pietruszki utykając ją w sałatkę.
Marchewki prezentują się naprawdę imponująco. Już myślę o przygotowaniu ich w innej wersji, ale narazie nie będę zdradzać szczegółów.

SMACZNEGO!!!

rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki

rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki

rurki z ciasta kruchego polfransuskiego z nadzieniem rurki z salatka marchewki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz