piątek, 4 sierpnia 2017

Napoleonka bez pieczenia

napoleonka bez pieczenia na ciastkach herbatniki biszkopty ciasto na zimno karpatka


Napoleonka to klasyczne ciasto, które zna chyba każdy z nas. Według mnie jest bardzo elegancka i pasuje na każdą okazję. Można ją przygotować na cieście francuskim lub kruchym, albo można zrobić wersję bez pieczenia tak jak ta na ciastkach. Jeżeli chodzi o ciastka to można użyć krakersów, herbatników lub biszkoptów.
Taka wersja napoleonki jest bardzo szybka i łatwa do zrobienia. A co najważniejsze bardzo smaczna. Zarówno ja jaki i moja rodzina bardzo lubimy ciasta z kremami na bazie budyniu takie jak karpatka czy napoleonka dlatego bardzo często je przygotowuję. Ale żeby nie było zawsze tak samo, za każdym razem robię krem z innego przepisu, daję inne ciastka, więcej lub mniej warstw ciastek inaczej ozdabiam wierzch ciasta itd.
Oto przepis:

napoleonka bez pieczenia na ciastkach herbatniki biszkopty ciasto na zimno karpatka


Składniki:
ok. 20szt. herbatników
ok. 17szt. podłużnych biszkoptów
5szkl. mleka (razem 1litr 250ml)
4 żółtka
2 budynie waniliowe
1szkl. mąki pszennej tortowej
1 cukier waniliowy 32g
3/4szkl. cukru
1 kostka margaryny lub masła
napoleonka bez pieczenia na ciastkach herbatniki biszkopty ciasto na zimno karpatka


Sposób przygotowania:
Kwadratową tortownicę 24x24cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dnie ułożyłam ciasno obok siebie herbatniki. Część ciastek docięłam do kształtu blachy. 4 szklanki mleka, cukier, cukier waniliowy i margarynę umieściłam w garnku i zagotowałam. Żółtka, mąkę i budynie zmiksowałam w osobnej misce na jednolitą masę. Gdy mleko się zagotowało, przelałam do niego masę jajeczno-budyniową.
Gotowałam jeszcze 2-3minuty, cały czas energicznie mieszając by nie powstały grudki. Gorący budyń wylałam na herbatniki. Na wierzchu ułożyłam biszkopty. Ciasto przykryłam ściereczką i odstawiłam na metalową kratkę do ostygnięcia. Po paru godzinach, gdy było już chłodne, wstawiłam je do lodówki. Najlepiej by napoleonka chłodziła się w lodówce przez całą noc. Wtedy budyń ładnie stężeje i dobrze się schłodzi. Przed podaniem ciasto oprószyłam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

napoleonka bez pieczenia na ciastkach herbatniki biszkopty ciasto na zimno karpatka

napoleonka bez pieczenia na ciastkach herbatniki biszkopty ciasto na zimno karpatka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz