czwartek, 31 sierpnia 2017

Roladki drobiowe w boczku

roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

Często robię potrawy z kurczaka, a zwłaszcza z piersi kurczaka. Mięso jest bardzo łatwe i szybkie w obróbce, bardzo krótko się smaży czy piecze no i  można z niego przygotować bardzo dużo różnych potraw. Można zrobić tradycyjne kotlety jak schabowe, można zrobić sos do makaronu czy ryżu, różne kieszonki z farszem, kąski drobiowe, szaszłyki itd. Ja dziś postanowiłam przygotować roladki drobiowe owijane boczkiem. Dawno ich nie robiłam, więc była świetna okazja by odświeżyć sobie ich smak. Roladki są bardzo wdzięcznym daniem, bo można do środka włożyć dowolne dodatki (różne warzywa, ser) i za każdym razem uzyskać nieco inny smak.
Takie roladki są soczyste i pyszne. Prezentują się bardzo ładnie, więc można je podać zarówno na obiad na co dzień jak i od święta. Oto przepis:
roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

Składniki na 6 roladek:
podwójna pierś z kurczaka ok. 400-500g
1 ogórek konserwowy
1 mała lub 0,5 dużej cebuli
1 pomidor

ok. 100g sera żółtego lub innego twardego sera (ja dałam ser Jadel w przyprawach z Lidla)
sól, pieprz
boczek w cienkich plastrach (ja dałam boczek paczkowany w plasterkach z Lidla, 2 opakowania po 100g)
olej do smażenia

roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

Sposób przygotowania:
Mięso pokroiłam na cienkie kotlety i rozbiłam tłuczkiem. Z jednej pojedynczej piersi wyszło mi 3 kotlety, ale to zależy jakiej wielkości piersi użyjecie. Każdy rozbity kotlet doprawiłam solą i pieprzem. Warzywa pokroiłam w słupki. Na brzegu każdego kotleta układałam kawałek sera, cebuli, pomidora i ogórka i zwijałam w roladkę.
Następnie każdą roladkę owinęłam plastrami boczku. Na każdą roladkę dawałam po 3 plasterki boczku. Układałam je na desce, tak że jeden plaster zachodziła na drugi. Na boczku układałam roladkę i zawijałam. brzegi spięłam wykałaczką żeby nic nie odpadło podczas smażenia. Tak przygotowane roladki smażyłam na rozgrzanym oleju pod przykryciem przez kilka minut z każdej strony. Smażę pod przykryciem żeby roladki lepiej "doszły" w środku i nie były surowe i żeby nie pryskało z patelni.

Roladki można podać z ziemniakami lub ryżem. Ja tym razem podałam z fasolką szparagową na masełku z bułką tartą, na którą przepis znajdziecie na moim blogu pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/fasolka-szparagowa-na-maseku-z-buka.html

SMACZNEGO!!!

roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

roladki drobiowe z kurczaka z warzywami zawijane w boczek  kurczak w plastrach boczku kieszonki drobiowe zrazy drobiowe z kurczaka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz