środa, 2 sierpnia 2017

Kurczak duszony w warzywach z ryżem

kurczak z patelni kurczak w warzywach z ryzem danie jednogarnkowe

Miałam ochotę na jakieś danie z kurczakiem w roli głównej. Z drugiej strony miałam tylko kurczaka jeśli chodzi o mięso. Tradycyjne pieczone udka już się trochę przejadły, więc jakoś trzeba to było wszystko połączyć.
Dodatkowo po przeglądzie lodówki, a raczej zamrażalki okazało się że mam mrożone warzywa na patelnię. W szafce znalazłam ryż i tak w mojej głowie zrodził się pewien pomysł na danie jednogarnkowe, a w tym wypadku bardziej jednopatelniowe. Oto mój przepis:


Składniki:
4 pałki z kurczaka
2 małe cebule
1 średnia papryka czerwona
1 średnia marchewka
1 średni pomidor
ok. 150g fasolki szparagowej

3 łyżki koncentratu pomidorowego
1 woreczek ryżu 100g
1 kostka rosołowa drobiowo-wołowa
olej do smażenia
sól, pieprz
majeranek
słodka papryka w proszku
czosnek granulowany
kurczak z patelni kurczak w warzywach z ryzem danie jednogarnkowe


Sposób przygotowania:
Na głębokiej patelni rozgrzałam  2-3 łyżki oleju. Cebulę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na patelnię. Paprykę pokroiłam w paski i dorzuciłam do cebuli.
Podsmażyłam kilka minut, aż się lekko zrumieniły. Pomidora pokroiłam w kostkę i dodałam na patelnię, podsmażyłam chwilę, a następnie dodałam przecier pomidorowy, wymieszałam i ponownie podsmażyłam przez 1-2 minuty. Marchewkę obrałam i pokroiłam w półplasterki, wrzuciłam na patelnię. Fasolkę szparagową umyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki i też wrzuciłam na patelnię. Kostkę rosołową rozpuściłam w  ,05 litra wrzątku i dolałam do warzyw na patelni. Gdy bulion zaczął bulgotać, ułożyłam na patelni pałki z kurczaka. Doprawiłam solą, pieprzem, papryką, czosnkiem i majerankiem.
Przypraw dałam na oko, ale nie żałowałam, zwłaszcza papryki i czosnku. W każdej chwili można potrawę doprawić. Ja zawsze próbuję co jakiś czas w trakcie gotowania i dokładam to czego mi brakuje. Patelnię przykryłam i dusiłam wszystko ok. godziny. Ryż ugotowałam w osobnym garnku według przepisu podanego na opakowaniu. Gdy był gotowy, zdjęłam woreczek i przesypałam ryż na patelnię. Wymieszałam wszystko delikatnie, uważając żeby kurczak się nie rozpadł.
Można ewentualnie wyjąć udka na czas mieszania. Ta potrawa to świetny pomysł na danie jednogarnkowe. Można je podać na patelni bezpośrednio na stół bo pięknie się prezentuje kolorystycznie. Nie wymaga już żadnych dodatków, bo zawiera zarówno warzywa jak i ryż.

SMACZNEGO!!!

kurczak z patelni kurczak w warzywach z ryzem danie jednogarnkowe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz