wtorek, 22 sierpnia 2017

Pizza na spodzie z tortilli

pizza na spodzie z tortilli pizza na cienkim ciescie tortilla
 Dziś chciałabym wam zaprezentować sposób na bardzo szybką pizzę. Pizza jest szybka, bo nie trzeba wyrabiać ciasta na spód. Wystarczy wziąć gotowe tortille i swoje ulubione dodatki. Na pomysł na taką tortillę wpadłam, bo chciałam zrobić pizzę na cienkim cieście. Takie cienkie ciasto do pizzy zawsze kojarzyło mi się z tortillą. Poszperałam więc trochę w internecie, czy można coś takiego zrobić i okazało się, że w kuchni nie ma rzeczy niemożliwych. Dla mnie to połączenie idealne, bo bardzo lubię tortille i pizzę. Poza tym dzięki dobraniu różnych dodatków, za każdym razem możemy uzyskać inne danie. Na moim blogu znajdziecie sporo przepisów zarówno na dania z tortilli: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/tortille, jak i na pizze: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/pizza. Oto przepis na kolejną pizzę:

pizza na spodzie z tortilli pizza na cienkim ciescie tortilla

Składniki:
3 placki tortilli pszennej
ok. 100g tartego sera żółtego typu gouda
ok. 150g tartego sera żółtego typu mozzarella
salami
cebula czerwona
papryka czerwona
kukurydza konserwowa
pieczarki
sos pomidorowy (przepis znajdziecie tu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/08/sos-ze-swiezych-pomidorow-do-pizzy.html)
zioła prowansalskie
sól, pieprz
pizza na spodzie z tortilli pizza na cienkim ciescie tortilla


Sposób przygotowania:
Blachę piekarnikową wyłożyłam papierem do pieczenia. Ułożyłam pierwszy placek tortilli. Posmarowałam go cienko sosem pomidorowym i posypałam cienko serem gouda. Na brzegach dałam trochę więcej sera żeby brzegi placków lepiej się skleiły, tworząc jednolity spód. Na tym ułożyłam drugi placek tortilli, ponownie posmarowałam go sosem i posypałam serem i przykryłam trzecim plackiem tortilli.
Docisnęłam żeby się trochę skleiły. Tak przygotowany spód posmarowałam również sosem, posypałam ziołami prowansalskimi ułożyłam dodatki w kolejności: salami, cebula, papryka, pieczarki, kukurydza i ser mozzarella. Cebulę i paprykę przesmażyłam na oleju żeby były bardziej miękkie po upieczeniu. Pizzę piekłam w piekarniku ok.15min. w w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem.
Dodatki na wypełnienie pizzy można użyć oczywiście dowolne, w zależności od tego co się lubi, lub co się akurat ma pod ręką. Fajnym dodatkiem będą też oliwki, kurczak smażony, rukola czy różne gatunki sera.

SMACZNEGO!!!

pizza na spodzie z tortilli pizza na cienkim ciescie tortilla

pizza na spodzie z tortilli pizza na cienkim ciescie tortilla
.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz