piątek, 9 lutego 2018

Kurczak teriyaki z makaronem

kurczak teriyaki kurczak w sosie teriyaki pałki z kurczaka po chinsku makaron chow mein kurczak z kapusta kiszona kurczak z sezamem danie chinskie kurczak po chinsku

Kurczak teriyaki z makaronem chińskim to kolejne danie orientalne w moim menu. Powstało ono z prostego powodu - kupiłam sos teriyaki i chciałam go wypróbować. Ponieważ nie miałam innego mięsa w lodówce, to wybór padł na pałki z kurczaka. Jako dodatek do mięsa dobrałam chiński makaron chow mein czyli pszenny cieniutki makaron z rodzaju błyskawicznych, który zalewa się jedynie wodą i czeka aż makaron zmięknie. Żeby dodatkowo podkręcić smak mojej potrawy dodałam garść polskiej kiszonej kapusty. Jakoś tak pasowała mi smakiem do tego dania, a uduszona w sosie teriyaki nabiera całkiem innego smaku. Oto przepis:



Składniki:
6 pałek z kurczaka
ok. 50ml gotowego sosu teriyaki
2 łyżki sosu sojowego
1 cebula
garść kiszonej kapusty
ok. 100g suchego makaronu chow mein
ostra papryka w proszku
olej do smażenia
sezam
kurczak teriyaki kurczak w sosie teriyaki pałki z kurczaka po chinsku makaron chow mein kurczak z kapusta kiszona kurczak z sezamem danie chinskie kurczak po chinsku

Sposób przygotowania:
Do miseczki wlałam sos teriyaki, wsypałam szczyptę ostrej papryki i łyżkę oleju, wymieszałam i włożyłam do takiej marynaty pałeczki z kurczaka. Miseczkę wstawiłam do lodówki na kilka godzin. Po tym czasie pałeczki wyłożyłam na patelnię z odrobiną rozgrzanego oleju. Obsmażyłam przez kilka minut a następnie dolałam na patelnię pozostałą marynatę. Smażyłam a raczej dusiłam pod przykryciem mięso w marynacie aż sos się zredukował. Następnie na patelnię wrzuciłam pokrojoną cebulę i poszatkowaną kapustę kiszoną. Podsmażyłam przez kilka minut a następnie podlałam wszystko szklanką wody.
Patelnię przykryłam i dusiłam ok. godziny aż kurczak był miękki. Od czasu do czasu przekręcałam udka i mieszałam sos. Podlałam też moją potrawę w międzyczasie sosem sojowym i posypałam sezamem. Gdy kurczak był już uduszony, a cały sos z patelni wyparował, przygotowałam makaron według instrukcji na opakowaniu. Następnie wyjęłam z patelni udka z kurczaka a na patelnię przełożyłam makaron. Wymieszałam go z kapustą i cebulą, które po duszeniu w sosie teriyaki zrobiły się prawie czarne i z resztkami sosu. Po wyłożeniu na talerze moją potrawę posypałam białym sezamem.
Zapraszam też do odwiedzenia pozostałych moich przepisów na dania orientalne: chińska patelnia makaronowa (tu znajdziecie przepis: https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2322092969455444508#allposts), kurczaka w sezamie w sosie słodko - ostrym (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/kurczak-w-sezamie.html), polędwiczkę po chińsku (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/poledwiczka-po-chinsku.html), wieprzowinę po japońsku (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/wieprzowina-po-japonsku.html) oraz na chiński makaron z kurczakiem (tu przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/10/makaron-chinski-z-kurczakiem.html).

SMACZNEGO!!!

kurczak teriyaki kurczak w sosie teriyaki pałki z kurczaka po chinsku makaron chow mein kurczak z kapusta kiszona kurczak z sezamem danie chinskie kurczak po chinsku

kurczak teriyaki kurczak w sosie teriyaki pałki z kurczaka po chinsku makaron chow mein kurczak z kapusta kiszona kurczak z sezamem danie chinskie kurczak po chinsku

kurczak teriyaki kurczak w sosie teriyaki pałki z kurczaka po chinsku makaron chow mein kurczak z kapusta kiszona kurczak z sezamem danie chinskie kurczak po chinsku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz