piątek, 2 lutego 2018

Zielona sałatka

zielona salatka salata rzymska prosta salatka surowka z trzech skladnikow lekka salatka do obiadu surowka z ogorkiem salatka z dressingiem czosnkowym


Kupiłam ostatnio dwie główki mini sałaty rzymskiej. Miałam robić sałatkę cezar z kurczakiem, ale zabrakło kurczaka więc zrobiłam lekką sałatkę do obiadu z tego co miałam pod ręką. Nazwałam ją zielona sałatka bo wszystkie składniki warzywne, których do niej użyłam są zielonego koloru. Właściwie to tych składników jest bardzo mało, bo tylko 3, ale mimo to sałatka nie traci wcale na smaku.
Chciałam coś takiego prostego żeby pasowało mi do chińszczyzny z patelni, która już i tak zawierała sporo składników, warzyw i przypraw. Ta sałatka oczywiście nie jest typowa dla kuchni azjatyckiej, ale chciałam żeby było coś orzeźwiającego i świeżego oprócz smażonych składników. Sałatka oczywiście doskonale będzie też pasowała do tradycyjnych dań mięsnych podawanych z ziemniakami. Oto przepis:




Składniki:
1 mini sałata rzymska
1 ogórek gruntowy lub kawałek długiego ogórka szklarniowego
ok. 1-1,5 łyżki posiekanego szczypiorku
sok z cytryny
sól, pieprz
ok. 1 łyżka sosu czosnkowego
1 łyżka jogurtu naturalnego
zielona salatka salata rzymska prosta salatka surowka z trzech skladnikow lekka salatka do obiadu surowka z ogorkiem salatka z dressingiem czosnkowym

Sposób przygotowania:
Sałatę umyłam i pokroiłam na drobne kawałki. Wrzuciłam do miski. Ogórka obrałam, przekroiłam na ćwiartki i pokroiłam na cienkie plasterki, dorzuciłam do sałaty. Wrzuciłam jeszcze posiekany szczypiorek i doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny.
Dodałam jogurt i sos czosnkowy i dokładnie wymieszałam. Wstawiłam sałatkę na ok. 30 minut do lodówki żeby się dobrze schłodziła, ale można też podawać od razu. Z podanych składników wychodzi sałatka dla 2 osób.

SMACZNEGO!!!

zielona salatka salata rzymska prosta salatka surowka z trzech skladnikow lekka salatka do obiadu surowka z ogorkiem salatka z dressingiem czosnkowym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz