piątek, 23 lutego 2018

Surówka obiadowa z kapusty

surowka obiadowa z kapusty surowka z kiszonej kapusty z marchewka jablkiem i cebula lekka surowka do obiadu

Surówka z kiszonej kapusty to jedna z najprostrzych i najlepszych surówek. Pasuje w zasadzie do wszystkiego, choć przyjęło się, że najbardziej pasuje do ryby. Taka surówka jest zdrowa, zawiera dużo witaminy C, a sok z kiszonej kapusty podobno dodatkowo dobrze działa na żołądek. Są różne wersje surówek z kiszonej kapusty, jedne z samą marchewką i oliwą,inne z majonezem i smażoną cebulką. Ja tym razem postanowiłam przygotować ją z dodatkiem marchewki, jabłka i cebulki. Oto przepis:

Składniki:
ok. 200g kiszonej kapusty
0,5 marchewki
1 małe kwaśne jabłko
kawałek cebuli
1 łyżka oleju
1 łyżka sosu czosnkowego
sól, pieprz
sok z cytryny
surowka obiadowa z kapusty surowka z kiszonej kapusty z marchewka jablkiem i cebula lekka surowka do obiadu

Sposób przygotowania:
Kapustę poszatkowałam i wrzuciłam do miski. Marchewkę obrałam i starłam na tarce na drobnych oczkach. Cebulę drobniutko pokroiłam. Do surówki dolałam łyżkę oleju i łyżkę sosu czosnkowego. Doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny i wszystko dokładnie wymieszałam. Surówkę podałam tradycyjnie z panierowaną rybą i pieczonymi ziemniakami. Surówka jest przyjemnie kwaskowa dzięki kapuście, ale kwaśny smak łagodzi marchew i jabłko. Z podanych proporcji wychodzi surówka dla ok. 3 osób.
Zapraszam też do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na surówki z kapusty kiszonej: z marchewką (tu znajdziecie przepis:  http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/surowka-z-kapusty-kiszonej-z-marchewka.html) i z majonezem (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/surowka-z-kapusty-kiszonej-z-majonezem.html).

SMACZNEGO!!!

surowka obiadowa z kapusty surowka z kiszonej kapusty z marchewka jablkiem i cebula lekka surowka do obiadu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz