poniedziałek, 26 lutego 2018

Zupa ogórkowa

zupa ogorkowa domowa zupa ze smietana ogorkowa zabielana ogorkowa na kurczaku

Zupa ogórkowa to kolejna tradycyjna zupa która znajduje się w moim menu. Co ciekawe, w dzieciństwie nie lubiłam tej zupy i nie chciałam jej jeść. Teraz natomiast to jedna z moich ulubionych zup. Co prawda robię ją troszkę inaczej niż moja mama, ale smak jest podobny. Chyba po prostu do niektórych potraw trzeba dorosnąć. Zupa ogórkowa jest fajna kwaskowa w smaku za sprawą ogórków kiszonych, a jednocześnie słodkawa i śmietankowa dzięki słodkiej śmietance którą dodaję i marchewce. Z dodatkiem bagietki czosnkowej lub świeżego pieczywa stanowi doskonałą propozycję obiadową zwłaszcza w chłodne dni. Oto mój przepis:


Składniki:
2 pałki z kurczaka
6-7 ziemniaków
3 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
słoik ogórków (ok.5 średnich ogórków)
1 cebula
kawałek pora

sól, pieprz czarny mielony
majeranek
pieprz ziołowy
2 listki laurowe
5-6 ziaren ziela angielskiego
1 ziaren czarnego pieprzu
śmietana 30%
ok. 2 płaskie łyżki kaszy manny
1 kostka rosołowa drobiowa
2 łyżki masła
zupa ogorkowa domowa zupa ze smietana ogorkowa zabielana ogorkowa na kurczaku

Sposób przygotowania:
Wszystkie warzywa umyłam i obrałam. Marchewkę, pietruszkę i selera starłam na tarce na dużych oczkach. Pora i cebulę drobno pokroiłam. W garnku roztopiłam 1 łyżkę masła i podsmażyłam na nim warzywa. Następnie dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki i pałki z kurczaka. Wlałam ok. 5-6 szklanek wody. Włożyłam listki laurowe, ziele angielskie, pieprz czarny ziarnisty i roztarty majeranek. Zagotowałam. Następnie włożyłam do zupy kostkę rosołową i gotowałam aż warzywa trochę zmiękły.
W międzyczasie starłam na tarce na grubych oczkach ogórki kiszone, przesmażyłam je na łyżce masła na patelni i dodałam je do zupy. Gotowałam do miękkości. Na koniec zaprawiłam zupę śmietanką. Nie podaję dokładnej ilości bo to zależy od tego jaki stopień zabielenia chcemy uzyskać. Wsypałam też do zupy kaszę manną i gotowałam jeszcze jakieś 15-20 minut. Na koniec doprawiłam solą, pieprzem mielonym i ziołowym. Można też dodać natkę pietruszki, koperek lub szczypiorek. Zupę podałam z bagietką czosnkową. Zupę można też zmiksować na krem po wyjęciu pałek z kurczaka.

SMACZNEGO!!!

zupa ogorkowa domowa zupa ze smietana ogorkowa zabielana ogorkowa na kurczaku

zupa ogorkowa domowa zupa ze smietana ogorkowa zabielana ogorkowa na kurczaku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz