sobota, 17 lutego 2018

Polędwiczka w sosie pieczarkowym

poledwiczka wieprzowa w sosie pieczarkowym smietanowym serkowym poledwiczka duszona poledwiczka z makaronem sos z serkiem topionym

Polędwiczka wieprzowa to bardzo delikatne mięso, które jest łatwe i szybkie w obróbce. Bardzo szybko się ją przyrządza a mięso jest miękkie i soczyste. Polędwiczka kojarzy się z takimi bardziej wykwintnymi i wyszukanymi daniami, ale tak naprawdę można zrobić z niej wszystko. Można ją usmażyć, udusić, upiec czy zrobić w formie mielonej. Mi polędwiczka bardzo smakuje z delikatnymi sosami na śmietanie np. w sosie porowym czy tak jak zrobiłam dziś w sosie pieczarkowym, a dokładnie w pieczarkowo - śmietanowo - serkowym. Oto przepis:


Składniki:
ok. 400g polędwiczki wieprzowej
500g pieczarek
1 duża cebula
ok. 50ml śmietany 30%
1 serek topiony 100g naturalny, ziołowy lub ze szczypiorkiem
koperek
szczypiorek
sól, pieprz
sok z cytryny
czosnek granulowany
1 łyżka masła
1 łyżka oleju
poledwiczka wieprzowa w sosie pieczarkowym smietanowym serkowym poledwiczka duszona poledwiczka z makaronem sos z serkiem topionym

Sposób przygotowania:
W garnku roztopiłam masło. Cebulę pokroiłam w kostkę i wrzuciłam na skwierczące masło. Gdy się zeszkliła, dodałam obrane i pokrojone pieczarki. Wszystko dusiłam kilka minut na maśle a następnie podlałam śmietaną. Pieczarki doprawiłam solą i pieprzem i dusiłam dalej pod przykryciem. W międzyczasie jak pieczarki się dusiły, umyłam i pokroiłam polędwiczkę w kostkę.
Doprawiłam ją solą, pieprzem i sokiem z cytryny i obsmażyłam na patelni na ok. 1 łyżce oleju. Gdy mięso się zarumieniło przełożyłam je do sosu pieczarkowego. Poddusiłam razem przez kilka minut a następnie do sosu dołożyłam serek topiony i dusiłam do jego całkowitego rozpuszczenia. Na koniec sos doprawiłam jeszcze solą i pieprzem, wrzuciłam posiekany koperek i szczypiorek (ilość wg uznania, u mnie ok. 1 łyżka koperku i 1 łyżka szczypiorku). W osobnym garnku ugotowałam makaron penne i z z nim podałam moją polędwiczkę. Doskonały będzie też ryż lub po prostu świeże pieczywo.

Polecam moje pozostałe przepisy na polędwiczkę wieprzową: polędwiczka po chińsku  (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/poledwiczka-po-chinsku.html), polędwiczka wieprzowa na ostro (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2018/01/poledwiczka-wieprzowa-na-ostro.html), czy polędwiczka w sosie śmietanowo - porowym (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/12/poledwiczki-w-sosie-smietanowo-porowym.html).

SMACZNEGO!!!

poledwiczka wieprzowa w sosie pieczarkowym smietanowym serkowym poledwiczka duszona poledwiczka z makaronem sos z serkiem topionym

























poledwiczka wieprzowa w sosie pieczarkowym smietanowym serkowym poledwiczka duszona poledwiczka z makaronem sos z serkiem topionym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz