piątek, 23 lutego 2018

Delicja wiśniowa

delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

Miała być babka czekoladowo - kokosowa lub kruche ciasto ze śliwkami i budyniem, a wyszła delicja wiśniowa bez pieczenia. Tak szybko zmieniają się zachcianki kobiety w ciąży. Ale muszę przyznać że wybór był słuszny. Ciasto wyszło przepyszne i z pewnością będzie gościć na moim stole częściej. Jest przy tym łatwe do zrobienia i nie wymaga wielu składników. Podstawą tego ciasta są budynie i galaretka no i jak sama nazwa wskazuje ciastka delicje. Generalnie wydawało mi się że ciasto powinno być na jasnym biszkopcie, ale że akurat nie było mi po drodze z pieczeniem, to zrobiłam je na ciasteczkowym spodzie i przełożyłam warstwy herbatnikami. Oto przepis:
delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

Składniki na ciasteczkowy spód:
ok. 250g ciastek różnych (u mnie słomka ptysiowa, kruche ciastka, herbatniki)
ok. 120g masła
ok. 50g białej czekolady

Masło roztopiłam w rondelku. Czekoladę połamałam na kawałki i roztopiłam w mikrofali. Ciastka pokruszyłam palcami jak najdrobniej. Do ciastek wlałam masło i czekoladę i dokładnie wszystko wymieszałam. Można to zrobić łyżką lub ręką.  Kwadratową tortownicę o wymiarach ok. 24x24cm wyłożyłam papierem do pieczenia i dno wylepiłam moim ciasteczkowym spodem. Tortownicę wstawiłam do lodówki żeby spód stwardniał i zastygł.
delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

Składniki na masy:
1 budyń wiśniowy na 3/4l. mleka
1 budyń śmietankowy na 3/4l. mleka
1 budyń waniliowy na 0,5l. mleka
1 litr i 250ml mleka
3 łyżki mąki pszennej tortowej
6 łyżek cukru
ok. 300g masła
3 łyżki mleka w proszku

Z 0,5 litra mleka odlałam 0,5szkl mleka i roztopiłam w nim budyń wiśniowy, 2 łyżki cukru i 1 łyżkę mąki. Resztę mleka zagotowałam i na gotujące się mleko wlałam zawiesinę. Gotowałam, cały czas mieszając aż budyń zgęstniał. Ugotowany budyń odstawiłam do wystygnięcia. Tak samo ugotowałam budyń śmietankowy. Budyń waniliowy ugotowałam na 1 szklance mleka. Odlałam z niej ćwiartkę szklanki i roztopiłam w nim proszek budyniowy, cukier i łyżkę mąki. Zawiesinę wlałam na gotujące mleko. Gotowałam do zgęstnienia i wystudziłam. 
Zimny budyń wiśniowy i połowę budyniu waniliowego zmiksowałam z ok. 150g miękkiego masła. Zimny budyń śmietankowy i drugą połowę budyniu waniliowego zmiksowałam z resztą masła i mlekiem w proszku.
delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

Dodatkowo:
dżem wiśniowy
ok.3 paczki herbatników
2 galaretki wiśniowe
duża paczka delicji najlepiej o smaku wiśniowym

Ciasteczkowy spód posmarowałam dżemem wiśniowym. Na dżem wyłożyłam budyń wiśniowy. Na budyń ułożyłam warstwę herbatników i na to wyłożyłam budyń śmietankowy. Na budyniu ułożyłam delicje. Dwie galaretki wiśniowe rozpuściłam w 3 szklankach gorącej wody i gdy galaretka ostygła i zaczęła gęstnieć przelałam ją na ciasto. Ciasto wstawiłam na całą noc do lodówki.

SMACZNEGO!!!

delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

delicja wisniowa ciasto na zimno z delicjami ciasto z galaretka ciasto budyniowe ciasto na budyniach ciasto przekladane ciasto na ciasteczkowym spodzie przekladaniec na zimno

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz