poniedziałek, 19 lutego 2018

Krem brokułowo - serowy

krem brokulowo serowy zupa krem z porow zupa z serkiem topionym zupa z bagietka czosnkowa

Dziś nadszedł czas na kolejną zupę - krem. Zachęcona smakiem ostatniej zupy - kremu z porów, który robię co jakiś czas, postanowiłam wymyślić coś nowego. Jako, że ostatnio w promocji kupiłam brokuły, to postanowiłam wyczarować krem brokułowy. Brokuły mają swoich zwolenników i przeciwników, jedni je uwielbiają, inni nienawidzą. Dla mnie same w sobie są bardzo smaczne i charakterystyczne w smaku, ale dla niektórych są trochę mdłe i nijakie, więc postanowiłam moją zupę wzbogacić innymi warzywami i serkami topionymi. W ten sposób powstał bardzo smaczny krem, który podany ze świeżym pieczywem najlepiej czosnkowym lub grzanką jest wyśmienitą propozycją na pierwsze danie obiadowe. Oto przepis:
krem brokulowo serowy zupa krem z porow zupa z serkiem topionym zupa z bagietka czosnkowa

Składniki:
brokuł o wadze ok. 500g
1 pietrszka
kawałek selera
1 nieduża marchewka
3-4 nieduże ziemniaki
1 por (część biała i zielona)
1 cebula
2 serki topione ziołowe po 100g każdy
2-3 łyżki śmietany 30%
ok. 50g startego żółtego sera
kostka rosołowa drobiowa
koperek, szczypiorek
majeranek
sól, pieprz
listek laurowy
4 ziarna ziela angielskiego
łyżka masła
bagietka czosnkowa
krem brokulowo serowy zupa krem z porow zupa z serkiem topionym zupa z bagietka czosnkowa

Sposób przygotowania:
Pora umyłam i pokroiłam w paseczki. Cebulę obrałam i pokroiłam w kostkę. Pietruszkę, selera i marchewkę obrałam i starłam na tarce jarzynowej na dużych oczkach. W garnku roztopiłam masło. Na gorące masło wrzuciłam warzywa i smażyłam przez kilka minut. Następnie do garnka wlałam ok. 1,5 litra wody. Dodałam obrane i pokrojone w większą kostkę ziemniaki oraz brokuła podzielonego na małe różyczki. Dołożyłam listek laurowy i ziele angielskie. Wsypałam do smaku czarny pieprz i trochę soli. Zupę ustawiłam na gazie i zagotowałam. Do gotującej się zupy dodałam kostkę rosołową i majeranek i gotowałam aż wszystkie warzywa były miękkie. Następnie ugotowaną już zupę zestawiłam z gazu, wyjęłam listek laurowy i ziele angielskie i zblendowałam zupę na gładki krem.Zmiksowaną zupę ponownie ustawiłam na gazie i dodałam śmietankę, serki topione i żółty ser. Podgrzewałam zupę, aż ser i serki się dokładnie roztopiły i połączyły z zupą. Na koniec doprawiłam zupę solą i pieprzem i dodałam posiekany koperek i szczypiorek. Po ugotowaniu pozostawiłam zupę na ok. 30 minut wtedy troszkę zgęstniała i dopiero serwowałam. Zupę podałam z bagietką czosnkową. Jeśli macie zwykłe pieczywo to ząbek czosnku można wcisnąć do zupy w czasie gotowania. Jeśli krem wyjdzie wam za rzadki to można dosypać trochę kaszy manny i gotować jeszcze kilka minut.
Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi moimi przepisami na zupy. Wszystkie zebrałam pod tym linkiem:  http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/zupy.

SMACZNEGO!!!

krem brokulowo serowy zupa krem z porow zupa z serkiem topionym zupa z bagietka czosnkowa

krem brokulowo serowy zupa krem z porow zupa z serkiem topionym zupa z bagietka czosnkowa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz