wtorek, 19 września 2017

Krokiety z soczewicą i pieczarkami

krokiety nalesniki z pieczarkami z soczewica wegetarianskie krokiety warzywne krokiety krokiety z warzywami

Krokiety to nic innego jak naleśniki z dowolnym farszem, opanierowane w jajku i w bułce tartej. Można je robić z mięsem, z kapustą i grzybami, z samymi pieczarkami, z pieczarkami i soczewicą lub w innym dowolnym nadzieniem. Takie krokiety to świetny dodatek do szklanki barszczyku czerwonego lub innej zupy. Ale mogą stanowić również samodzielne danie. Krokiety, które wam dziś prezentuję to dani-e bezmięsne, które świetnie sprawdzi się również jako danie postne czy wigilijne. Ja takie krokiety robię przeważnie w sezonie jesienno-zimowym, bo to dość ciężkie i sycące danie mimo, że bezmięsne.
Do farszu oprócz pieczarek dodaję soczewicę, która jest może mało znanym produktem, ale bardzo smacznym i zdrowym. Zawiera dużo białka i innych składników odżywczych i może zastępować w diecie mięso. W połączeniu z pieczarkami i przesmażoną cebulką, bardzo fajnie smakuje. Oto dokładny przepis na krokiety:
krokiety nalesniki z pieczarkami z soczewica wegetarianskie krokiety warzywne krokiety krokiety z warzywami

Składniki na ok. 5-6 naleśników:
ok. 1-1,5szkl. mąki pszennej
1 duże jajko
ok. 1-1,5 szkl. mleka
szczypta soli
olej do smażenia

Składniki na farsz:
300g pieczarek
2 średnie cebule
0,5szkl. suchej soczewicy zielonej
sól, pieprz
majeranek
olej do smażenia

Dodatkowo do panierowania:
2 jajka
bułka tarta
olej do smażenia


krokiety nalesniki z pieczarkami z soczewica wegetarianskie krokiety warzywne krokiety krokiety z warzywami

Sposób przygotowania:
Składniki na naleśniki umieszczam w misce i miksuję mikserem na jednolite ciasto. Ciasto powinno mieć lejącą konsystencję. Mąkę i mleko dodawałam na oko, więc mogłam podać niezbyt dokładne ich ilość w składnikach powyżej. Ale nie muszą one być idealnie odmierzone. Ważne by ciasto nie było zbyt gęste ani zbyt rzadkie. Gotowe ciasto nalewałam partiami na patelnię do naleśników z rozgrzanym olejem. Smażyłam z obu stron na złoty kolor, a następnie zsuwałam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym. Gotowe naleśniki odstawiłam do przestudzenia.

Pieczarki obrałam i starłam na tarce na dużych oczkach. Cebule obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju. Na gorącym oleju zrumieniłam cebulę, a następnie dołożyłam pieczarki. Doprawiłam solą, pieprzem i majerankiem i smażyłam kilka minut.

Soczewicę wsypałam do rondla i zalałam wodą. Wody dałam ok. 1,5 szklanki na początek. Gdy soczewica się zagotowała, posoliłam ją do smaku i gotowałam do miękkości. Gdyby w trakcie gotowania cała woda się wchłonęła, należy jej dolać. Ugotowaną soczewicę odcedziłam na sitku i dodałam do pieczarek i cebuli. Wymieszałam i pozostawiłam do przestudzenia.

Chłodny farsz przepuściłam przez maszynkę do mielenia mięsa. Gotowym farszem smarowałam naleśniki i zwijałam w ruloniki, zawijając boki naleśników do środka, żeby farsz nie wylatywał bokami. W miseczce rozmąciłam jajko. Do drugiej miseczki nasypałam bułki tartej. Zwinięte naleśniki maczałam kolejno w jajku i w bułce tartej a następnie smażyłam na rozgrzanym oleju z każdej strony na rumiano. Z podanego przepisu wyszło mi 6 naleśników, a 5 krokietów.

SMACZNEGO!!!

krokiety nalesniki z pieczarkami z soczewica wegetarianskie krokiety warzywne krokiety krokiety z warzywami

krokiety nalesniki z pieczarkami z soczewica wegetarianskie krokiety warzywne krokiety krokiety z warzywami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz