piątek, 15 września 2017

Surówka z kapusty kiszonej z majonezem

surowkasalatka z kapusty kiszonej z majonezem


Surówka z kapusty kiszonej to jedna z moich ulubionych surówek obiadowych w sezonie jesienno-zimowym. Lubię ją za jej wyrazisty słono-kwaśny smak. Dodatkowo kapusta kiszona ma wiele cennych właściwości zdrowotnych więc warto po nią sięgać. Tradycyjna wersja tej sałatki przewiduje dodanie do kapusty jedynie oliwy. Dla mnie jednak taka wersja była zbyt mdła więc pewnego dnia dodałam do niej odrobinę majonezu i surówka nabrała zupełnie innego smaku.
Od tej pory przygotowuję ją właśnie w ten sposób. Dziś dodatkowo zdecydowałam się dodać również przesmażoną cebulkę i efekt również bardzo mi posmakował. Przy okazji dodam, że kapusty nie płuczę przed zrobieniem surówki, bo wolę jak jest dobrze kwaśna i słona. Oto dokładny przepis:

surowka salatka z kiszonej kapusty z majonezemSkładniki:
ok. 600g kapusty kiszonej
1 marchewka
1 cebula
ok. 2 łyżki posiekanego koperku
sól, pieprz
ok. 3 łyżki majonezu
2 łyżki oleju + do smażenia cebuli

Sposób przygotowania:
Kapustę szatkuję i wrzucam do miski. Marchewkę obieram i ścieram na tarce na małych oczkach, dorzucam do kapusty.  Cebulę kroję w drobną kostkę i przesmażam na ok. 3 łyżkach oleju. Gdy cebula się zarumieni przekładam ją do miski. Dodaję posiekany koperek i dolewam 2 łyżki oleju. Doprawiam solą i pieprzem i mieszam wszystko razem. Na koniec do surówki dodaję majonez i jeszcze raz mieszam. I gotowe.
Surówka jest bardzo dobra do wszelkich dań mięsnych oraz rybnych. Polecam. Ja tym razem podałam ją ze smażonką z karkówki.

SMACZNEGO!!!

surowka salatka z kapusty kiszonej z majonezem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz