czwartek, 14 września 2017

Sernik na zimno złamane serce

sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce


Sernik na zimno to chyba jedno z najczęściej przeze mnie robionych ciast. Jest szybkie w przygotowaniu, smaczne i bardzo ładnie się prezentuje. Moja rodzina je uwielbia. Poza tym za sprawą różnych dodatków takich jak owoce sezonowe, różne smaki galaretek czy różne ciastka, możemy za każdym razem uzyskać nieco inny efekt, bez modyfikacji przepisu bazowego.
Ale równocześnie możemy też za każdym razem przygotowywać sernik wg innego przepisu np. robiąc go na bazie samych serków waniliowych i galaretki, na bazie sera sernikowego i śmietany kremówki, na bazie mleka skondensowanego (wtedy uzyskamy sernik piankowy), z dodatkiem serka mascarpone itd. Jeżeli natomiast mamy mniej czasu lub obawiamy się, że coś nam może nie wyjść, to możemy skorzystać z gotowego sernika w proszku który wystarczy zmiksować z mlekiem lub z mlekiem i serkami waniliowymi. Ja również czasem z takich korzystam, bo w 5 minut można wyczarować smaczny deser i to zaledwie za ok. 4-5zł.
Ja tym razem zdecydowałam się na sernik na bazie sera sernikowego i śmietanki. Postanowiłam też zrobić go w tortownicy w kształcie serca, dzięki czemu uzyskałam fajny efekt wizualny. Taki sernik będzie świetnym deserem np. na Walentynki, na rocznicę ślubu czy na Dzień Matki. Ale oczywiście na co dzień też można sprawić sobie taką przyjemność. Oto przepis:
sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce

Składniki:
1kg sera sernikowego (z wiaderka)
250ml śmietany 30%
8 łyżek cukru pudru
4 łyżki żelatyny
100ml mleka
okrągłe biszkopty
1 galaretka truskawkowa
sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce

Sposób przygotowania:
Tortownicę wyłożyłam papierem do pieczenia i na dnie ułożyłam biszkopty. Żelatynę namoczyłam w podgrzanym mleku i mieszałam do rozpuszczenia. Odstawiłam do przestudzenia.
Ser z wiaderka przełożyłam do miski i wymieszałam go z cukrem pudrem. Dobrze schłodzoną śmietanę ubiłam mikserem na sztywno i po łyżce dodałam ją do sera. Delikatnie wymieszałam z serem. Do masy śmietanowo-serowej dodałam powoli mleko z żelatyną i dobrze wymieszałam. Masę wyłożyłam na biszkopty i wstawiłam ciasto do lodówki żeby stężało.

Galaretkę truskawkową przygotowałam wg przepisu na opakowaniu i wystudziłam. Zimno wylałam na ciasto i ponownie wstawiłam do lodówki na całą noc. Przed podaniem sernik rozkroiłam przez środek robiąc kształt złamanego serca.
Ciasto wyszło pyszne, bardzo delikatne w smaku i wprost rozpływało się w ustach. Taki sernik jest mniej zbity niż sernik np. z samych serków waniliowych i galaretki.

Zapraszam też do wypróbowania pozostałych przepisów na serniki na zimno i inne ciasta na zimno dostępnych na moim blogu pod tym linkiem: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/ciasta%20na%20zimno

SMACZNEGO!!!

sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce

sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce

sernik na zimno ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto z galaretką sernik truskawkowy ciasto serce zlamane serce

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz