czwartek, 21 września 2017

Placek z kaszy manny z morelami

placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami


Jakoś tak mnie naszła ochota na domowe ciasto, takie wilgotne, cytrynowe z owocami. Akurat trwa sezon na morele, więc dodałam jedno do drugiego i postanowiłam upiec mój pierwszy placek z morelami.
Zdecydowałam się na przygotowanie ciasta z kaszy manny na bazie jogurtu i śmietany. Już raz robiłam ciasto z kaszy (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/09/ciasto-z-kaszy-manny-i-jogurtu.html) i wyszło bardzo dobre. Było mokre w środku i można je było przechowywać kilka dni bez utraty tej wilgotności. Tym razem postanowiłam zrobić podobne ciasto i dołożyć owoce - świeże morele.
Ciasto wyszło fajne w smaku, bardzo szybko je przygotowałam, krótko się piekło, więc same zalety. Ciasto jest dobre lekko ciepłe, a jeszcze lepsze po schłodzeniu. Podałam je posypane cukrem pudrem, bo morele nadały trochę kwaskowatości.
Moim zdaniem bardzo fajne ciacho na co dzień jak i na weekend, idealne do kawy czy herbaty.  Oto dokładny przepis:
placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

Składniki:
1szkl. kaszy manny
kubek śmietany 330g
kubek jogurtu naturalnego 180g
100g miękkiego masła lub margaryny
1 mały cukier waniliowy
3/4szkl. cukru
3 jajka
1 i 1/4szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kilka kropel aromatu cytrynowego do ciasta
świeże morele
placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

Sposób przygotowania:
Kaszę mannę wsypałam do miski i zalałam je śmietaną i jogurtem. Wszystko dokładnie wymieszałam i wstawiłam na godzinę do lodówki by kasza napęczniała.
Jednocześnie wyjęłam z lodówki jajka i margarynę by nabrały temperatury pokojowej. Po upływie godziny kontynuowałam wykonanie ciasta. Jajka wbiłam do miski i ubijałam z cukrem zwykłym i cukrem waniliowym mikserem na najwyższych obrotach do uzyskania puszystego kremu. Masę grysikową wyjęłam z lodówki i zmiksowałam z miękkim masłem. Następnie masę maślano-grysikową połączyłam z kremem jajecznym. Dodawałam po łyżce cały czas mieszając mikserem. Mąkę i proszek przesiałam do oddzielnej miski i wymieszałam, a następnie przesypałam partiami do masy jajeczno-grysikowej.
Na koniec dodałam aromat cytrynowy i wymieszałam. Ciasto przelałam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu ciasta poukładałam kawałki moreli (uprzednio umytych i pozbawionych pestek). Blaszkę o wymiarach ok. 24x24cm wstawiłam do piekarnika i piekłam ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni z włączonym termoobiegiem.
Po wyjęciu z piekarnika ciasto odstawiłam na metalową kratkę do wystudzenia. Przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.

SMACZNEGO!!!

placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

placek ciasto z kaszy manny z morelami ciasto jogurtowe ciasto z jogurtu ciasto z owocami

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz