wtorek, 11 lipca 2017

Placki owsiane z bananem

placki racuszki owsiane z bananem smazone z cukrem pudrem


Bardzo lubię płatki owsiane w różnych postaciach. Uwielbiam owsiankę, zarówno taką tradycyjną gotowaną na mleku, jak i owsianki błyskawiczne - na raz - zalewane wodą. Uważam, że jest to bardzo pożywne i zdrowe jedzenie, idealne na śniadanie lub podwieczorek. A po dodaniu cukru, bakalii czy owoców bardzo smaczny deser. Na moim blogu można również znaleźć przepis na zdrowe ciastka owsiane: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/ciastka-owsiane-kokosowe-owsiano.html. Robię je bardzo często, bo są łatwe i szybkie w przygotowaniu i można je długo przechowywać.
Dziś jednak postanowiłam spróbować płatków owsianych w nowej odsłonie. Myślałam o gofrach lub plackach. Ostatecznie zdecydowałam się na placki. Pomysł na moje placki zaczerpnęłam stąd: http://bakeandtaste.blogspot.com/2011/04/bananowe-placuszki-z-patkami-owsianymi.html, ale troszeczkę zmieniłam. Oto moja wersja tego przepisu:

placki racuszki owsiane z bananem smazone z cukrem pudrem


Składniki:
1szkl. płatków owsianych górskich
2,5szkl. mleka
1 łyżka cukru
1 cukier waniliowy 16g
3 pełne łyżki mąki
2 jajka
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1 dojrzały banan
szczypta soli
cukier puder do posypania
olej do smażenia


Sposób przygotowania:
Mleko zagotowałam, wsypałam do niego płatki owsiane i łyżkę cukru. Gotowałam przez ok. 10 minut aż płatki napęczniały i stały się miękkie. Płatki powinny znacznie zwiększyć swoją objętość. Po ugotowaniu odstawiłam płatki pod przykryciem do całkowitego ostygnięcia. Gdy owsianka była już chłodna, dodałam do niej rozgniecionego banana i trochę zblendowałam żeby płatki się roztarły. Do masy wbiłam jajka, wsypałam mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy, szczyptę soli i wszystko zmiksowałam krótko mikserem na niskich obrotach.
Masa wychodzi dość gęsta i tak ma być. Rozgrzałam małą patelnię w kształcie serca i smażyłam placuszki z obu stron do zrumienienia. Placki podałam posypane cukrem pudrem, ale można oczywiście podać z innymi dodatkami np. dżemem lub jogurtem. Do ciasta na placki jeszcze przed pieczeniem można dodać szczyptę cynamonu jeżeli ktoś lubi. Myślę, że pasowałby idealnie.

SMACZNEGO!!!

placki racuszki owsiane z bananem smazone z cukrem pudrem
Jeżeli spodobał wam się mój przepis, zostawiajcie komentarze. Chętnie również zobaczę efekt waszych placków..
placki racuszki owsiane z bananem smazone z cukrem pudrem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz