sobota, 22 lipca 2017

Ciasto pianka truskawkowo-brzoskwiniowa z galaretką

ciasto na zimno pianka truskawkowa brzoskwiniowa galaretka biszkopty dla dzieci

Ciasto powstało zupełnie spontanicznie, z tego co akurat miałam pod ręką. Miałam piec jakieś ciasto tradycyjne, ale że było gorąco, to stwierdziłam, że lepsze będzie ciasto na zimno. Ciasto to jest bardzo szybkie w przygotowaniu i składa się tak naprawdę tylko z trzech składników.
Kiedyś robiłam to ciasto na biszkopcie w formie torcika, teraz postanowiłam zrobić tylko na biszkoptach. Ciasto jest bardzo lekkie, nie za słodkie, idealne dla dzieci i dorosłych. Ja ozdobiłam je dodatkowo bitą śmietaną żeby ładniej się prezentowało. Smaki można komponować dowolnie, zależnie od upodobań. Wystarczy dobrać odpowiednie galaretki. Można również dodać owoce sezonowe. Oto przepis:
ciasto na zimno bez pieczenia dla dzieci pianka galaretka mleko zageszczone


Składniki:
350ml mleka zagęszczonego niesłodzonego (u mnie mleko w kartoniku z lidla)
2 galaretki truskawkowe
1 galaretka brzoskwiniowa
2 łyżki żelatyny
biszkopty
bita śmietana do dekoracji
posypka do ciast


ciasto na zimno bez pieczenia dla dzieci pianka galaretka mleko zageszczone
Sposób przygotowania:
Jedną galaretkę truskawkową i 1 łyżkę żelatyny wymieszałam w jednej miseczce i zalałam szklanką (250ml) wrzątku. Mieszałam do rozpuszczenia. Podobnie postąpiłam z galaretką brzoskwiniową. Wsypałam ją do miseczki, wymieszałam z łyżką żelatyny i zalałam szklanką wrzątku.
Galaretki wystudziłam i wstawiłam do lodówki żeby lekko stężały. Okrągłą tortownicę o średnicy 24cm wyłożyłam papierem do pieczenia a następnie ułożyłam na dnie okrągłe biszkopty. Schłodzone mleko zagęszczone podzieliłam na pół (po 175ml) i rozlałam do dwóch osobnych miseczek. Pierwszą połowę mleka ubijałam przez chwilę na najwyższych obrotach miksera aż zwiększyło swoją objętość około trzykrotnie a następnie wlałam do niego cały czas miksując tężejącą galaretkę truskawkową. Miksowałam tylko do połączenia składników. Masę przelałam szybko do tortownicy bo szybko się zsiada i wstawiłam blachę do lodówki. Gdy pierwsza warstwa się chłodziła, ubiłam drugą część mleka i dodałam do niego galaretkę brzoskwiniową.
Chwilę zmiksowałam i wylałam na warstwę truskawkową. Ciasto ponownie wstawiłam do lodówki. Drugą galaretkę truskawkową zrobiłam wg przepisu na opakowaniu i wystudziłam. Gdy była zimna wylałam ją na ciasto i odstawiłam do lodówki do stężenia. Gdy galaretka była sztywna, zdjęłam obręcz z tortownicy i ozdobiłam ciasto bitą śmietaną i posypką do ciasta. I gotowe.

SMACZNEGO!!!
ciasto na zimno bez pieczenia dla dzieci pianka galaretka mleko zageszczone

ciasto na zimno bez pieczenia dla dzieci pianka galaretka mleko zageszczone

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz