niedziela, 2 lipca 2017

Tort urodzinowy brzoskwiniowy z Kubusiem Puchatkiem

tort urodzinowy na roczek bita smietana kubus puchatek brzoskwinie biszkopt oplatek na tort


Torcik ten powstał na przyjęcie urodzinowe dla mojego synka, gdy kończył pierwszy roczek życia. Było to wydarzenie niezwykłe i dla niego i dla nas, dlatego chciałam żeby torcik też był niezwykły. Trochę się przy nim napracowała, ale efekt był naprawdę ładny.
Chociaż może odbiega od tortów robionych na zamówienie.. W każdym razie jak na moje możliwości i brak fachowego przygotowania, myślę że było dobrze. Goście stwierdzili, że tort jest bardzo dobry i że mogę robić takie torty na sprzedaż. Był to dla mnie bardzo podbudowujący komplement. Oto przepis:


Składniki na biszkopt:
8 jajek
1 szkl. cukru
1 cukier waniliowy 32g
3/4 szkl. mąki pszennej tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób przygotowania:
Białka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka  utarłam z cukrem na puszystą masę. Mąki z proszkiem przesiałam do miseczki.
Następnie do utartych żółtek dodałam połowę ubitej piany z białek i połowę mąki, wymieszałam do połączenia składników i dodałam pozostałą pianę z białek i resztę mąki. Wymieszałam i przelałam do okrągłej duzej tortownicy o średnicy ok. 25cm wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w 170 stopniach z termoobiegiem do suchego patyczka (ok. 40min).


I masa budyniowa:
1 duży budyń waniliowy Delecta
2 szkl. mleka
5 łyżek cukru
100-150g masła

dodatkowo: mały słoiczek dżemu malinowego własnej roboty

tort urodzinowy na roczek bita smietana kubus puchatek brzoskwinie biszkopt oplatek na tort

Sposób przygotowania:
Budyń ugotowałam na 2 szkl. mleka i odstawiam do ostygnięcia. Miękkie masło ucierałam chwilę mikserem a następnie dodałam do niego po łyżce zimny budyń.


II masa brzoskwiniowa:
250 ml śmietany 30%
1 śmietan-fix
1 opakowanie serka mascarpone
1 duży cukier waniliowy 32g
pół puszki brzoskwiń


Sposób przygotowania:
Schłodzoną śmietanę ubiłam z śmietan-fixem i cukrem waniliowym na sztywną masę. Dodałam serek mascarpone i wymieszałam. Do masy wrzuciłam pokrojone w kostkę brzoskwinie i ponownie wymieszałam.
tort urodzinowy na roczek bita smietana kubus puchatek brzoskwinie biszkopt oplatek na tort

Do nasączenia:
Syrop z brzoskwiń z puszki
ok. 1-2 łyżek soku z cytryny
pół szklanki przegotowanej wody
Wszystko wymieszałam razem, jeżeli jest mało słodkie można trochę dosłodzić cukrem.

Pierwszy blat ciasta nasączyłam i posmarowałam dżemem malinowym. Na to wyłożyłam krem budyniowy. Przykryłam drugim blatem ciasta i nasączyłam. Na to wyłożyłam masę brzoskwiniową i przykryłam ostatnim blatem ciasta.


Do dekoracji:
05, litra śmietany 30%
2 śmietan-fixy
cukier waniliowy
pół puszki brzoskwiń
kilka kuleczek zbożowych
posypka do ciast
opłatek na tort z obrazkiem Kubusia Puchatka
barwniki spożywcze (niebieski, zielony, żółty i różowy)


Śmietanę ubiłam jak poprzednio. Pokryłam nią wierzch ciasta i cienko boki. Resztę podzieliłam na 4 części. Jedną część większą od pozostałych zabarwiłam niebieskim barwnikiem. Na środku tortu ułożyłam opłatek. Dookoła ułożyłam wianuszek z pokrojonych w półplasterki brzoskwiń.
Dookoła brzoskwiń wycisnęłam za pomocą rękawa cukierniczego duże gwiazdki. Posypałam je kuleczkami zbożowymi i posypką do ciast. Pozostałe części śmietany zabarwiłam pozostałymi barwnikami i za pomocą takich plastikowych dekoratorów do ciast wycisnęłam małe gwiazdki na bokach tortu.
Efekt oceńcie sami. Jeśli się wam podoba zostawiajcie komentarze.
tort urodzinowy na roczek bita smietana kubus puchatek brzoskwinie biszkopt oplatek na tort

tort urodzinowy na roczek bita smietana kubus puchatek brzoskwinie biszkopt oplatek na tort


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz