wtorek, 25 lipca 2017

Quesadilla z wieprzowiną

quesadilla tortilla grilowana wieprzowina warzywa sos czosnkowy


Quesadilla to danie kuchni meksykańskiej. Nazwa może brzmi tajemniczo, ale samo wykonanie tego dania jest banalnie proste. Jest to nic innego jak dwie tortille wypełnione farszem i pokrojone jak pizza. Oryginalna quesadilla jest przygotowywana z użyciem tortilli kukurydzianej i specjalnego rodzaju sera - Oaxaca. Z uwagi jednak na to, że takie produkty są ciężko dostępne i na pewno drogie, zastępuje się je zwykłymi tortillami i naszym tradycyjnym serem.
Quesadilla to wg mnie bardzo wdzięczna potrawa. Pięknie wygląda, jest smaczna i dobra na każdą okazję. Można ją jeść na ciepło zaraz po przygotowaniu, jak i na zimno. Pasuje jako przekąska i jako danie główne. Do środka można włożyć dowolne składniki, takie jak mięso, warzywa czy owoce morza i za każdym razem otrzymać inny efekt, którym zachwycimy zarówno domowników jak i gości. Ja tym razem przygotowałam wersję z wieprzowiną i warzywami. Oto przepis:

quesadilla tortilla grilowana wieprzowina warzywa sos czosnkowy



Składniki:
2 tortille pełnoziarniste
ok. 150g startego sera żółtego np. gouda
kilka plastrów pieczonej karkówki
2-3 liście sałaty masłowej
ok. 3 łyżki posiekanej rzeżuchy
3 łyżki kukurydzy konserwowej
sól, pieprz
quesadilla tortilla grilowana wieprzowina warzywa sos czosnkowy


Sposób przygotowania:
Jeden placek tortilli ułożyłam na dużym talerzu i posypałam ją połową startego sera. Na serze ułożyłam plastry pieczonej karkówki. Przepis na mięso znajduje się tutaj: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/domowa-wedlina-baleron-i-boczek-do.html.
Można też użyć innego mięsa pieczonego lub np. wędzonego kurczaka. Na mięsie rozsmarowałam sos czosnkowy, posypałam solą i pieprzem, a następnie rozsypałam równomiernie posiekaną rzeżuchę i porwane liście sałaty. Na końcu posypałam wszystko kukurydzą i przykryłam drugą warstwą startego sera. Przykryłam to drugim plackiem tortilli, tak jak byśmy robili kanapkę. Tak złożoną quesadillę przełożyłam na rozgrzaną patelnię grillową i smażyłam bez tłuszczu z każdej strony aż ser się roztopił a tortilla przypiekła.
Przy przewracaniu tortillę przykryłam talerzem i przewróciłam patelnię do góry dnem, tak że tortilla wylądowała na talerzu. Następnie delikatnie zsunęłam tortillę z powrotem na patelnię by przypiec drugą stronę. Inaczej ciężko będzie przewrócić placek żeby farsz nie wypadł ze środka. Gotową quesadillę można dodatkowo polać sosem czosnkowym lub ketchupem albo zjeść samą.

SMACZNEGO!!!

quesadilla tortilla grilowana wieprzowina warzywa sos czosnkowy

quesadilla tortilla grilowana wieprzowina warzywa sos czosnkowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz