poniedziałek, 3 lipca 2017

Tort urodzinowy na roczek z myszką mickey


tort urodzinowy na roczek z myszka micke oplatek na tort bita smietana malinowy

Ten torcik zrobiłam dla mojego synka na pierwsze urodziny. Wyprawiałam mu przyjęcie dwa razy, więc robiłam dwa torty. Jeden był z Kubusiem Puchatkiem (przepis znajdziecie tutaj: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/tort-urodzinowy-z-brzoskwiniami-na.html), a drugi, czyli ten, z Myszką Mickey.
Ja przy okazji, robiąc dwa torty, mogłam wykazać się kreatywnością :-). Oto przepis:

Składniki na biszkopt:
6 jajek
1 szkl. cukru
cukier waniliowy 16g
3/4 szkl. mąki pszennej tortowej
 2 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób przygotowania:
Białka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka  utarłam z cukrem na puszystą masę. Mąki z proszkiem przesiałam do miseczki. Następnie do utartych żółtek dodałam połowę ubitej piany z białek i połowę mąki, wymieszałam do połączenia składników i dodałam pozostałą pianę z białek i resztę mąki.
Wymieszałam i przelałam do okrągłej małej tortownicy (niecałe 20cm średnicy) wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w 170 stopniach z termoobiegiem do suchego patyczka.

tort urodzinowy na roczek z myszka micke oplatek na tort bita smietana malinowy

Składniki na krem:
1 litr śmietany 30%
4 śmietan-fixy
1 duży cukier waniliowy 32g
1 serek mascarpone
1 biała czekolada



Dodatkowo: słoiczek dżemu malinowego
opłatek na tort
barwnik spożywczy niebieski
pałeczki cukrowe kolorowe

Na poncz: szklanka wody, sok z połowy cytryny, łyżka cukru


Śmietanę (schłodzoną) ubiłam z śmietan-fixami i cukrem aż stała się sztywna, dodałam serek mascarpone i startą na wiórki białą czekoladę. Wymieszałam.
Biszkopt przekroiłam na 3 blaty. Pierwszy blat nasączyłam, posmarowałam dżemem i jedną częścią kremu śmietanowego. Przykryłam drugim blatem, nasączyłam i pokryłam kremem. Położyłam ostatni blat ciasta, nasączyłam i posmarowałam cienko kremem śmietanowym. Na środku ułożyłam opłatek. Resztę kremu podzieliłam na 2 części.
Jedną większą przełożyłam do rękawa cukierniczego i udekorowałam wierzch tortu oraz boki. Do pozostałego kremu dodałam barwnik i dopełniłam boki tortu gwiazdkami. Wierzch i boki tortu posypałam kolorową posypką. I gotowe.

POLECAM!!!
tort urodzinowy na roczek z myszka micke oplatek na tort bita smietana malinowy

tort urodzinowy na roczek z myszka micke oplatek na tort bita smietana malinowy





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz