piątek, 7 lipca 2017

Kolorowa sałatka z sosem vinaigrette


letnia kolorowa salatka z sosem vinaigrette kukurydza pomidorami ogorkami i salata
Tą sałatkę robię bardzo często. Jest bardzo prosta w przygotowaniu, ale bardzo smaczna. Pasuje do dań obiadowych na co dzień i od święta. Ja tym razem podałam ją do panierowanej polędwiczki wieprzowej i młodych ziemniaków, ale świetnie pasowałaby też do mojej pity.
Przepis znajdziecie pod tym linkiem: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pita-penoziarnista-z-kurczakiem.html lub do mojej grillowanej tortilli: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/grillowana-tortilla-penoziarnista-z.html Jest naprawdę uniwersalna. Dzięki temu że jest taka kolorowa, pięknie się prezentuje na stole i zachęca do spróbowania. A w sezonie gdy mamy gruntowe ogórki i pomidory z lokalnych upraw smakuje jeszcze lepiej. Oto przepis:


Składniki:
kilka liście sałaty karbowanej + 3 duże liście do dekoracji
1 duży pomidor
1 średni ogórek gruntowy
2 łyżki kukurydzy
kilka gałązek szczypiorku
1 mała cebulka dymka lub 1 krążek z dużej cebuli
1-2 gałązki koperku (po posiekaniu 1 łyżeczka od herbaty)
sos vinaigrette
sól, pieprz


Sposób przygotowania:
Liście sałaty porwałam na kawałki i wrzuciłam do miski. Pomidora pokroiłam w kostkę, ogórka obrałam i również pokroiłam na podobne kawałki i dorzuciłam do sałaty.Następnie 2 łyżki kukurydzy odsączyłam z zalewy i wsypałam do pokrojonych warzyw. Na koniec dorzuciłam posiekany szczypiorek i koperek.
Teraz czas na sos. Tym razem skorzystałam z gotowego sosu vinaigrette znanej firmy w butelce. Byłam ciekawa jak smakuje. Poza tym na domowy sos vinaigrette potrzeba sporo składników, których akurat nie miałam. Sos którego użyłam był kwaskowy w smaku ale jak dla mnie mało doprawiony więc sałatkę dodatkowo posoliłam i posypałam świeżo zmielonym pieprzem.

Do tej pory zazwyczaj sama robiłam sos do sałatki i wcale nie był gorszy, śmiem twierdzić że nawet bardziej mi smakował. W tym celu mieszałam 1-2 łyżki oliwy, sok z połowy cytryny, koperek, sól i pieprz. Proporcje można oczywiście dobrać wg gustu. Ja wszystko próbuję w trakcie i oceniam czego jeszcze brakuje nawet jeśli mam gotowy przepis.
Jeżeli chodzi o sposób podania sałatki, to ja zaserwowałam ją w szklanej salaterce wyłożonej liśćmi sałaty (stąd w składnikach napisałam, że 3 są do dekoracji). Efekt oceńcie sami. Jeśli się wam podoba to komentujcie i udostępniajcie.

SMACZNEGO!!!
letnia kolorowa salatka z sosem vinaigrette kukurydza pomidorami ogorkami i salata

letnia kolorowsalatka z sosem vinaigrette kukurydza pomidorami ogorkami i salata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz