czwartek, 6 lipca 2017

Grillowana tortilla pełnoziarnista z kurczakiem

grillowana tortilla pelnoziarnista z kurczakiem kukurydza serem zoltym sosem ostrym meksykanskim cebula salata
Uwielbiam tortille!!! Ale nie tylko za ich smak, bo wiadomo smak samego placka nie jest rewelacyjny. Rewelacyjne jest jednak to w tortilli, że po włożeniu do niej kilku składników, mamy naprawdę fajne danie i to zarówno pod względem smakowym jak i wizualnym. Poza tym tortilla może nam zastąpić wiele produktów jak: pieczywo czy makaron. Można z niej robić kanapki, quesadille, rożki, kieszonki...
Można ją przygotować z wędliną, z mięsem smażonym lub pieczonym albo z warzywami. Zastosowań jest mnóstwo. Na moim blogu można znaleźć już jeden przepis z zastosowaniem tortilli: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/tortille-z-saatka-gyros.html W tym daniu tortilla posłużyła mi do zaserwowania sałatki. Skąd pomysł na zrobienie dania z tortillą? Szczerze mówiąc już nie pamiętam. Często mam tak, że idąc do sklepu szukam nowych produktów, których jeszcze nie używałam w swojej kuchni. Jak coś mnie zainteresuje to postanawiam to kupić i wypróbować. Możliwe, że z tortillą było podobnie. Ale dosyć opowiadania. Pora przejść do konkretów. Oto przepis na grilowaną tortillę pełnoziarnistą z kurczakiem:


Składniki:
1 opakowanie tortilli pełnoziarnistych (w moim opakowaniu było 6szt)
ok. 400g piersi z kurczaka
przyprawa do gyrosa
olej do smażenia
kilka łyżek kukurydzy konserwowej
2 cebule
liście sałaty (po 2 na każdą tortillę)
kilka łyżek gotowego sosu meksykańskiego (pikantnego) lub innego w butelce
ok. 200g startego żółtego sera


Sposób przygotowania:
Mięso przygotowałam tak jak w tym  przepisie: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/pita-penoziarnista-z-kurczakiem.html czyli zamarynowałam i usmażyłam z 1 cebulą. Każdą pitę posmarowałam na środku łyżką sosu. Położyłam na to listek sałaty karbowanej. Na sałatę dałam cienką warstwę startego sera żółtego. Następnie na ser ułożyłam 2-3 łyżki mięsa, 2 krążki cebuli i łyżkę kukurydzy. Wszystko poprószyłam jeszcze serem i przykryłam drugim liściem sałaty. Wyglądało to tak:

grillowana tortilla pelnoziarnista z kurczakiem kukurydza serem zoltym sosem ostrym meksykanskim cebula salata

Następnie brzegi tortilli zawinęłam do środka i spięłam wykałaczkami żeby się nie rozwaliła w trakcie grillowania.
grillowana tortilla pelnoziarnista z kurczakiem kukurydza serem zoltym sosem ostrym meksykanskim cebula salata

Tak zawinięte pakunki kładłam na rozgrzaną patelnię grillową i grillowałam z każdej strony aż na tortilli odbiją się paski z patelni.

Przed podaniem wyjęłam wykałaczki. Zaserwowałam na małych drewnianych deskach do krojenia na liściu sałaty. Efekt oceńcie sami w komentarzach.
SMACZNEGO!!!
grillowana tortilla pelnoziarnista z kurczakiem kukurydza serem zoltym sosem ostrym meksykanskim cebula salatagrillowana tortilla pelnoziarnista z kurczakiem kukurydza serem zoltym sosem ostrym meksykanskim cebula salata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz