sobota, 15 lipca 2017

Sałatka z fasolki szparagowej

salatka fasolka szparagowa brokul kukurydza koperek sos czosnkowy majonez


Sezon na fasolkę w pełni, więc korzystam ile się da. Była już klasyczna fasolka szparagowa na masełku z bułką tartą (przepis znajdziecie tutaj: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/fasolka-szparagowa-na-maseku-z-buka.html). Teraz postanowiłam spróbować czegoś nowego. Nie jadłam nigdy i nie robiłam sałatki z tym warzywem więc był to rodzaj eksperymentu.
Nie szukałam też przepisów w internecie. Postanowiłam kierować się własnym smakiem przy doborze pozostałych składników. Najbardziej do fasolki zdawał się pasować brokuł, a żeby było bardziej kolorowo dałam jeszcze kukurydzę. No i oczywiście koperek... uwielbiam i daję wszędzie tam gdzie się da. Tu też dałam solidną porcję. Sałatka wyszła pyszna. Można ją jeść jako samodzielne danie lub jako dodatek do pieczonego lub smażonego mięsa. Oto przepis:

salatka fasolka szparagowa brokul kukurydza koperek

Składniki:
ok. 300g fasolki szparagowej
1 spory brokuł
ok.3/4 puszki kukurydzy
duży pęczek koperku
sól, pieprz
kilka kropel soku z cytryny
2 łyżki sosu czosnkowego
2 łyżki majonezu
1 łyżka masła
1 łyżka startego żółtego sera
salatka fasolka szparagowa brokul kukurydza koperek majonez sos czosnkowy


Sposób przygotowania:
Fasolkę wyszypułkowałam, wypłukałam i ugotowałam. Brokuła podzieliłam i również ugotowałam w osolonej wodzie. Uważajcie żeby nie przegotować brokuła bo przy mieszaniu sałatki rozpadnie się i będzie nieestetycznie wyglądał. Fasolkę i brokuła odcedziłam z wody na oddzielnych durszlakach. Następnie na patelni roztopiłam masło i wrzuciłam fasolkę. Doprawiłam ją solą i pieprzem i przesmażyłam aż się trochę przyrumieniła. Następnie przełożyłam ją na durszlak wyłożony ręcznikami kuchennymi żeby odsączyć z nadmiaru tłuszczu.
Gdy fasolka przestygła, pokroiłam strączki na ok. trzycentymetrowe paski i wrzuciłam do dużej miski. Następnie dodałam do fasolki podzielonego na małe różyczki brokuła. Kukurydzę odsączyłam z zalewy i również wrzuciłam do miski. Dołożyłam posiekany koperek, doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Na koniec dodałam sos czosnkowy i majonez i wymieszałam delikatnie sałatkę żeby nie porozgniatać warzyw. Udekorowałam gałązką koperku i posypałam startym żółtym serem. 

SMACZNEGO!!!
salatka fasolka szparagowa brokul kukurydza koperek

salatka fasolka szparagowa brokul kukurydza koperek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz