czwartek, 13 lipca 2017

Gofry owsiane z bananami i czekoladą

gofry owsiane banany czekolada mleczna cukier puder


To już kolejny przepis na gofry na moim blogu. Tym razem postanowiłam zrobić gofry owsiane. Byłam ciekawa jak smakują.
Wcześniej robiłam placki owsiane (przepis na moim blogu: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/placki-owsiane-z-bananem.html) i przypadły mi do gustu, więc stwierdziłam, że gofry będą jeszcze lepsze. Poza tym akurat dziś jest okropna deszczowa pogoda (mimo, że to środek lata) więc uznałam, że gofry z czekoladą będą świetne na poprawę humoru. Oto przepis:


gofry owsiane banany czekolada mleczna cukier puderSkładniki na 6 gofrów:
0,5szkl. płatków owsianych górskich
1,5szkl. mleka do ugotowania płatków + 0,5szkl. do ciasta na gofry
1 jajko
3/4szkl. mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka zmielonego lnu
1 łyżka cukru
1 cukier waniliowy 16g
4 łyżki oleju słonecznikowego
4 łyżki śmietany 30%
kilka kropel aromatu śmietankowego do ciasta
2 dojrzałe banany
1 tabliczka mlecznej czekolady + 2 łyżki mleka do jej rozpuszczenia
cukier puder do opruszenia


gofry owsiane banany czekolada mleczna cukier puder


Sposób przygotowania:
1,5 szklanki mleka zagotowałam, wsypałam do niego płatki owsiane i gotowałam ok. 10min, aż płatki będą miękkie i podwoją swoją objętość. Odstawiłam pod przykryciem aż wystygły. Następnie chłodne płatki przełożyłam do większej miski i zblendowałam. Dodałam do nich łyżkę lnu, mąkę, proszek do pieczenia i cukry. Następnie wbiłam jajko i wlałam mleko, olej i śmietanę. Na końcu dodałam aromat śmietankowy.
Wszystko krótko zmiksowałam do połączenia składników. Gofry piekłam w rozgrzanej gofrownicy ok. 3-4 minut. Upieczone gofry układałam na kratce metalowej. Banana pokroiłam w plasterki i poukładałam na gofrach. Posypałam gofry cukrem pudrem. Czekoladę mleczną połamałam na kawałki i umieściłam w rondelku. Wlałam 2 łyżki mleka i rozpuściłam czekoladę. Rozpuszczoną czekoladą udekorowałam gofry. Jeśli ktoś woli mniej słodkie gofry to radzę użyć gorzkiej lub deserowej czekolady.
SMACZNEGO!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz