sobota, 1 lipca 2017

Tort urodzinowy Frozen Kraina Lodu z kremem malinowym

tort dla dzieci elza kraina lodu frozen malinowy biszkopt bita smietana bialo niebieski oplatek na tort

































Ten torcik zrobiłam specjalnie dla dzieciaków z mojej rodziny, które są fanami bajki "Kraina Lodu" (chyba jak większość dzieci w tej chwili). Jest to tort z kremem budyniowym o smaku malinowym z dodatkiem dżemu z czarnej porzeczki, który jest kwaskowy i dobrze tonuje smak. Boki i wierzch tortu ozdobiłam bitą śmietaną z dodatkiem barwnika spożywczego, żeby uzyskać ładny niebieski kolor. Użyłam też gotowego opłatka na tort z obrazkiem z bajki "Kraina Lodu".
Dzięki temu w łatwy i szybki sposób możemy wyczarować bajkowy torcik dla naszych pociech bez konieczności zamawiania jakiegoś sztucznego tortu z cukierni. Jadłam już sporo tortów kupnych i żaden nie umywał się do tortu domowego. Oto przepis na ten torcik:


Składniki na biszkopt:
 6 jajek
1 szkl. cukru
cukier waniliowy 16g
3/4 szkl. mąki pszennej tortowej
 2 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób przygotowania:
Białka oddzieliłam od białek. Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka  utarłam z cukrem na puszystą masę. Mąki z proszkiem przesiałam do miseczki. Następnie do utartych żółtek dodałam połowę ubitej piany z białek i połowę mąki, wymieszałam do połączenia składników i dodałam pozostałą pianę z białek i resztę mąki. Wymieszałam i przelałam do okrągłej małej tortownicy (niecałe 20cm średnicy) wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w 170 stopniach z termoobiegiem do suchego patyczka.


Krem budyniowy:
1 duży budyń malinowy Delecta
2 szkl. mleka
5 łyżek cukru
100-150g masła

Dodatkowo: dżem porzeczkowy
tort dla dzieci elza kraina lodu frozen malinowy biszkopt bita smietana bialo niebieski oplatek na tort

Sposób przygotowania:
Budyń ugotowałam na 2 szkl. mleka i odstawiam do ostygnięcia. Miękkie masło ucierałam chwilę mikserem a następnie dodałam do niego po łyżce zimny budyń.

Biszkopt przekroiłam na 3 blaty. Pierwszy blat nasączyłam osłodzoną wodą z sokiem z cytryny i posmarowałam połową kremu budyniowego. Na to położyłam drugi blat biszkoptowy, nasączyłam, posmarowałam dżemem porzeczkowym i wyłożyłam resztę kremu malinowego. Przykryłam ostatnim blatem ciasta i nasączyłam.


Bita śmietana:
500ml śmietany 30%
cukier waniliowy
2 śmietan-fixy
barwnik spożywczy niebieski


Schłodzoną śmietanę ubiłam ze śmietan-fixami i cukrem waniliowym na sztywno. Podzieliłam na 2 części. Jedną większą część zostawiłam bez barwnika. Nią posmarowałam cienko wierzch tortu. Resztę przełożyłam do rękawa cukierniczego z tylką w kształcie otwartej gwiazdy. Na środku tortu położyłam opłatek z obrazkiem. Za pomocą rękawa zrobiłam gwiazdki dookoła tortu co kilka cm.
Drugą część śmietany zabarwiłam niebieskim barwnikiem. Posmarowałam nią boki tortu, a resztę przełożyłam do rękawa cukierniczego i zrobiłam niebieskie gwiazdki dookoła tortu na przemian z białymi. Boki tortu obsypałam wiórkami kokosowymi. Dzieci były zachwycone.

POLECAM!!!

tort dla dzieci elza kraina lodu frozen malinowy biszkopt bita smietana bialo niebieski oplatek na tort

1 komentarz: