piątek, 10 listopada 2017

Ciasto na zimno

Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Kolejne ciasto na zimno w moim repertuarze. Tym razem budyniowo-serkowe. Lubię takie ciasta bo mimo że są proste, to przy tym bardzo efektowne. Ładnie się prezentują są smaczne i łatwe do wykonania.
Składniki często mamy w domu pod ręką, można powiedzieć że można je wyczarować z niczego. Robiąc to ciasto nie korzystałam z żadnego przepisu. Wykorzystałam po prostu to co miałam pod ręką: resztę śmietanki, która została z przygotowania zupy, serki waniliowe, galaretki (takie jakie akurat miałam w zapasie), biszkopty, których przy małym dziecku jest w domu pod dostatkiem... Właściwie to robię ciasta na zimno żeby właśnie spożytkować te zapasy biszkoptów, które mój synek dostaje od wszystkich, a którymi ostatnio gardzi (posmakował ptasiego mleczka).
Poza tym jak już wielokrotnie pisałam moja rodzina lubi desery na zimno, a ja gotuję i piekę przede wszystkim z myślą o tym żeby im dogodzić. Lubię w ten sposób rozpieszczać bliskich. Oto przepis na ciasto truskawkowo-waniliowe na zimno:
Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Składniki:
ok. 24szt okrągłych biszkoptów
1 budyń waniliowy
1 łyżka cukru
0,5l mleka
2 galaretki truskawkowe
1 galaretka cytrynowa
2 serki waniliowe po 200g każdy
ok. 150ml zimnej śmietany 30%
1 śmietan-fix


Do dekoracji:
ozdoby marcepanowe
posypki cukrowe
Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Sposób przygotowania:
Tortownicę o średnicy ok. 21cm wyłożyłam papierem do pieczenia (chodzi o wyłożenie dna i wpuszczenie papieru w tortownicę, można też użyć folii spożywczej). Na dnie blaszki ułożyłam jedną warstwę biszkoptów. Z 0,5 litra zimnego mleka odlałam 100ml, a resztę zagotowałam.
W pozostałym mleku rozmieszałam proszek budyniowy i cukier i przelałam je na gotujące się mleko. Gotowałam cały czas mieszając aż budyń zgęstniał. Wyłączyłam gaz i do budyniu wsypałam jedną galaretkę truskawkową. Mieszałam aż galaretka całkowicie się rozpuściła i zmieszała z budyniem tworząc jednolity krem. Gorący budyń z galaretką wyłożyłam na biszkopty i wyrównałam powierzchnię. Na budyniu ułożyłam kolejną warstwę biszkoptów i odstawiłam ciasto żeby budyń dobrze wystygł. Galaretkę cytrynową rozpuściłam w 3/4szkl. wrzątku i odstawiłam do wystudzenia.
Gdy budyń był już zimny zabrałam się za przygotowanie kolejnej warstwy ciasta. Śmietanę ubiłam razem ze śmietan-fixem na sztywno, a następnie wymieszałam ją z serkami waniliowymi. Następnie powoli cały czas mieszając wlałam do masy zimną galaretkę. Masę przełożyłam na ciasto, wyrównałam wierzch i wstawiłam ciasto do lodówki. Drugą galaretkę truskawkową rozpuściłam wg przepisu na opakowaniu i odstawiłam aby wystygła. Zimną tężejącą galaretkę wylałam na ciasto. Ciasto chłodziłam całą noc w lodówce i podawałam następnego dnia, ale było dobre już po kilku godzinach.
Przed podaniem ciasto udekorowałam różyczką i listkami wykonanymi z masy marcepanowej. Rant ciasta posypałam kolorowymi posypkami cukrowymi. UWAGA: posypki rozpuszczają się po dłuższym czasie. Jeśli więc całe ciasto nie zostanie od razu zjedzone to nie dekorujcie go.

SMACZNEGO!!!

Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Ciasto na zimno ciasto bez pieczenia ciasto truskawkowo waniliowe sernik na zimno ciasto na biszkoptach ciasto z serkow waniliowych ciasto z budyniow

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz