piątek, 10 listopada 2017

Leniwe


Kluski pierogi leniwe kopytka kluski z ziemniakow i bialego sera kluski z twarogu
Kluski leniwe przez niektórych zwane też pierogami leniwymi to mój kolejny smak dzieciństwa. Jak już wielokrotnie powtarzałam bardzo lubię dania mączne, a więc różnego rodzaju kluski, makarony, naleśniki , placki czy pierogi.
Na moim blogu znajdziecie już kilka fajnych przepisów na takie smakołyki (tu jest link do wszystkich moich kluseczek: https://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/search/label/kluski). Wracając do leniwych, moja mama czasem robiła je z domowego twarogu i ziemniaków zamiast zwykłych kopytek. Te kluseczki mają tę fajną zaletę, że można je jeść na słodko lub na słono. Bezpośrednio po ugotowaniu można polać je bułką tartą z cynamonem i cukrem zrumienioną na masełku. Na drugi dzień można je odsmażyć na patelni i posypać solą lub cukrem pudrem.
Jeżeli chodzi o sposób robienia leniwych to są chyba dwie szkoły. Według jednej kluseczki robi się z samego białego sera, mąki i jajka, a według drugiej szkoły robi się je z ziemniaków i sera białego plus reszta dodatków. Ja robię, a raczej robiłam (bo był to mój pierwszy raz) wg tego drugiego sposobu. Robiąc kluseczki kierowałam się intuicją, nie korzystałam z żadnego przepisu, dlatego być może mój przepis odbiega od tego, który wy znacie. A oto on:
Kluski pierogi leniwe kopytka kluski z ziemniakow i bialego sera kluski z twarogu

Składniki:
250g ugotowanych ziemniaków
250g białego sera najlepiej półtłustego
1 jajko
ok. 1,5szkl. mąki + do podsypywania
szczypta soli
Kluski pierogi leniwe kopytka kluski z ziemniakow i bialego sera kluski z twarogu

Sposób przygotowania:
Ziemniaki zblendowałam ręcznym blenderem bo nie chciało mi się wyciągać maszynki do mięsa do tak małej ilości ziemniaków. Możecie oczywiście zmielić je w maszynce lub przecisnąć przez praskę.
Do ziemniaków wrzuciłam biały ser. Mój ser był dość miałki, jakby trochę przemielony, więc już nic z nim nie robiłam. Jeśli używacie bardziej suchego twarogu to radziłabym go zblendować lub zmielić. Do sera i ziemniaków wbiłam jajko i wsypałam mąkę oraz szczyptę soli. Wszystkie składniki zagniotłam ręką na elastyczne jednolite ciasto. Od czasu do czasu podsypywałam odrobiną mąki żeby nie kleiło się do rąk. Wyrobione ciasto podzieliłam na kilka kawałków. Każdy kawałek uformowałam w podłużny wałeczek, lekko spłaszczyłam i pokroiłam na kluseczki (tak jak kopytka).
W dużym garnku zagotowałam wodę. Kluseczki wrzuciłam na osolony wrzątek i gotowałam kilka minut od momentu wypłynięcia kluseczek na powierzchnię. Kluseczki wyjmowałam za pomocą łyżki cedzakowej. Tak jak pisałam na początku, kluseczki można podać na słodko z bułką tartą zrumienioną na masełku z cukrem i cynamonem lub na słono np ze skwarkami i podsmażoną cebulką.

SMACZNEGO!!! 

Kluski pierogi leniwe kopytka kluski z ziemniakow i bialego sera kluski z twarogu

Kluski pierogi leniwe kopytka kluski z ziemniakow i bialego sera kluski z twarogu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz