piątek, 17 listopada 2017

Sałatka z zupek chińskich



salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z fasola czerwona salatka warzywna tresciwa salatka
O tej sałatce pierwszy raz dowiedziałam się ponad dziesięć lat temu jak byłam na stażu. Powiedziała mi o niej jedna z pań z którymi miałam przyjemność pracować. W tamtej wersji ta sałatka wyglądała trochę inaczej niż ta którą zrobiłam dziś. Tam makaron nie był zalewany wodą tylko moczony w jogurcie naturalnym. Ponadto sałatka składała się z tego co pamiętam z makaronu i warzyw, a moja dzisiejsza wersja zawiera również smażonego kurczaka, a więc jest bardziej treściwa i może stanowić samodzielny posiłek.
Może kiedyś zrobię też tamtą wersję. Co prawda zupki chińskie do najzdrowszych nie należą i pewnie część z was nie popiera ich jedzenia, ale chciałam trochę urozmaicić moje menu sałatkowe. Znudziły mi się już te popularne sałatki typu gyros czy jarzynowa, bo ile można jeść to samo. A przyznać też należy że zupki chińskie choć nie zdrowe to mimo wszystko smaczne. A poza ty raz na jakiś czas może nie zaszkodzi. Oto przepis:

salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z fasola czerwona salatka warzywna tresciwa salatkaSkładniki:
podwójna pierś z kurczaka ok. 400g
ok. 1/4 dużej kapusty pekińskiej lub 1,2 mniejszej
1 puszka kukurydzy konserwowej
1 puszka fasoli czerwonej
1 czerwona papryka
kawałek pora ok. 10cm (u mnie od korzenia, ale może być też zielona część)
1 nieduża cebula
4 średnie ogórki konserwowe
2 zupki chińskie (u mnie jakieś ostre typu rosół)
sól, pieprz
przyprawa do gyrosa
majonez ok. 500ml
olej do smażenia
salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z fasola czerwona salatka warzywna tresciwa salatka

Sposób przygotowania:
Pierś z kurczaka umyłam, osuszyłam i pokroiłam w drobną kostkę. Posypałam przyprawą gyros dość obficie i wymieszałam, żeby kurczak dobrze się obtoczył. Na patelni rozgrzałam kilka łyżek oleju i na gorący olej wrzuciłam mięso.
Smażyłam kilka minut, aż kurczak się przyrumienił, a następnie wyłożyłam na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Makaron z zupek chińskich pokruszyłam do miski. Dodałam przyprawy z zupki i zalałam wrzątkiem tak aby makaron był cały zatopiony w wodzie. Miskę z zupkami przykryłam talerzem i odstawiłam na ok. 3 minuty żeby makaron napęczniał. Jeśli będziecie używać zupki o smaku pomidorowym lub barszczu czerwonego to nie dodawajcie przypraw z zupki żeby nie popsuć smaku sałatki. gdy makaron był miękki odcedziłam go od płynu i pozostawiłam na sitku żeby odciekł. Kapustę pekińską poszatkowałam. Paprykę, cebulę i ogórki konserwowe pokroiłam w drobną kostkę.
Ogórki po pokrojeniu odsączyłam z nadmiaru soku. Pora przekroiłam na pół i pokroiłam w małe paseczki. Kukurydzę i fasolę odcedziłam na durszlaku. Wszystkie warzywa wrzuciłam do dużej miski. Do warzyw dołożyłam makaron i kurczaka. Doprawiłam solą i pieprzem i wymieszałam z majonezem. Sałatki wyszło dość sporo, a w zamiarze miałam zrobienie małej miseczki. Sałatka wyszła przepyszne więc serdecznie wam polecam przepis. Zachęcam też do zapoznania się z innymi moimi przepisami na sałatki i surówki.

SMACZNEGO!!!

salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z fasola czerwona salatka warzywna tresciwa salatka

salatka z zupek chinskich salatka z makaronem salatka z fasola czerwona salatka warzywna tresciwa salatka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz