sobota, 25 listopada 2017

Szybka sałatka z fetą

Szybka salatka z feta salatka z serem feta lekka salatka salatka grecka

Bardzo lubię przepisy na szybkie sałatki, czyli takie które można zrobić dosłownie w kilka minut i na zjedzenie której nie trzeba czekać kilka godzin aż się schłodzi lub przegryzie. W ten sposób w trakcie przygotowań nie stracimy ochoty na robioną sałatkę. Poza tym fajnie jak dodatkowo sałatka jest lekka i nie powoduje ciężkości na żołądku.
Sałatka którą wam dziś chcę zaproponować spełnia wszystkie wyżej wymienione warunki. Jest prosta, szybka i łatwa, a do tego bardzo smaczna i efektowna. Nadaje się na co dzień i na przyjęcia. Poza tym można ją jeść jako samodzielną przekąskę lub jako dodatek do posiłku. Można też do niej dodać więcej ulubionych składników np. paprykę, oliwki, czy grzanki. Wszystko zależy od naszego gustu, od tego co akurat mamy w lodówce lub na co mamy po prostu ochotę. Oto przepis:
Szybka salatka z feta salatka z serem feta lekka salatka salatka grecka

Składniki:
mix sałat ok. 200g (może być gotowy lub samodzielnie skomponowany z różnych gatunków sałat)
2 średnie pomidory
2 ogórki gruntowe lub 0,5 ogórka długiego
0,5 cebuli
200g sera feta


Na sos:
sok z 1 cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka posiekanego koperku
sól, pieprz


Sposób przygotowania:
Mix sałat wrzuciłam do dużej miski. Są one już porwane na kawałki więc nie trzeba ich dzielić. Jeśli samodzielnie dobieracie sałaty to należy je porwać na kawałki. Pomidora umyłam i pokroiłam w kostkę. Ogórka obrałam i również pokroiłam w podobną kostkę. Cebulę obrałam i poszatkowałam.
W szklance wymieszałam składniki na sos czyli oliwę, sok z cytryny, sól i pieprz. Sosem polałam sałatkę i wymieszałam. Na koniec pokroiłam ser feta w kostkę i wyłożyłam na wierzchu sałatki. I gotowe. Jak pisałam wcześniej, do sałatki można dodać jeszcze oliwki i paprykę i wtedy będziemy mieć sałatkę grecką. Ja za oliwkami nie przepadam więc z nich zrezygnowałam.

SMACZNEGO!!!

Szybka salatka z feta salatka z serem feta lekka salatka salatka grecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz