wtorek, 14 listopada 2017

Ekspresowy murzynek z marmoladą

ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka


Zachęcona smakiem wczorajszego szybkiego ciasta z mikrofali, postanowiłam dziś znów coś upichcić. Tym razem chciałam wypróbować ciasto czekoladowe. Zrobiłam ciasto jogurtowe z kakao i marmoladą w środku, a wierzch oblałam mleczną czekoladą.
Tym razem nie spieszyłam się tak bardzo jak wczoraj i postanowiłam go bardziej dopracować. Wyszło mi coś na kształt murzynka tylko bardziej wilgotne i aromatyczne, bo dodałam również kilka kropel aromatu pomarańczowego. Moim zdaniem połączenie czekolady i pomarańczy to duet idealny. Takie szybkie ciasto z mikrofali jest naprawdę fajnym rozwiązaniem nie tylko gdy najdzie nas ochota na coś słodkiego, ale także na wypadek niespodziewanych gości.
Można wtedy zwiększyć proporcje i zrobić ciasto w większej misce lub w kilku kubkach. Te ciasta mają tę zaletę, że są bardzo dobre na gorąco, nawet chyba lepsze niż na zimno, więc nie trzeba czekać aż ostygną. Oto przepis:
ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka

Składniki:
1 jajko
3 łyżki mąki pszennej tortowej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2,5 łyżki cukru
2 łyżeczki kakao
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki mleka
2 łyżki oleju
2-3 krople aromatu pomarańczowego
ok. 2-3 łyżeczki marmolady owocowej
masło i bułka tarta do wysmarowania formy


Na polewę:
6 kostek czekolady mlecznej
1 łyżka mleka
kolorowe cukierki
ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka

Sposób przygotowania:
Jajko wbiłam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Do jajka dodałam jogurt mleko i olej i dokładnie wymieszałam. W drugiej misce wymieszałam składniki sypkie czyli mąkę, cukier, proszek do pieczenia i kakao.
Do składników sypkich przelałam składniki mokre, dodałam kilka kropel aromatu pomarańczowego do ciasta i dokładnie wymieszałam łyżką. Szklaną salaterkę wysmarowałam masłem i posypałam bułką tartą. Do salaterki przelałam ciasto i powkładałam w nie w kilku miejscach łyżeczką marmoladę. Salaterkę wstawiłam do mikrofali. Piekłam ok. 3 minuty na najwyższej mocy. Jeśli macie inną moc mikrofalówki to trzeba odpowiednio skrócić lub wydłużyć czas pieczenia. Najlepiej sprawdzać patyczkiem czy ciasto jest upieczone.
Po upieczeniu ciasto od razu wyłożyłam na talerz i zostawiłam do wystudzenia. Chłodne ciasto polałam polewą z czekolady i mleka. W tym celu czekoladę połamałam na kawałki zalałam mlekiem i rozpuściłam w kuchence mikrofalowej. Dodatkowo ciasto udekorowałam kolorowymi cukierkami. Ciasto wstawiłam do lodówki żeby polewa zastygła, ale można jeść je również na gorąco bez polewy.

Zapraszam również do zapoznania się z przepisem na inne moje ciasto z mikrofalówki: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/szybkie-ciasto-z-mikrofali.html

SMACZNEGO!!!

ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka

ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka

ekspresowy murzynek z marmolada ciasto z mikrofali ciasto z mikrofalowki ciasto z kuchenki mikrofalowej ciasto w 3 minuty ciasto z kubeczka

1 komentarz:

  1. Przepyszne ciasto, robię je teraz prawie codziennie, dzięki za super przepis <3

    OdpowiedzUsuń