niedziela, 19 listopada 2017

Nutella ze śliwek

nutella ze śliwek domowa nutella nutella z kakao powidla ze sliwek


Ostatnio wszędzie wpadały mi w oko przepisy na domową nutellę czy krem orzechowy. Myślałam zawsze że to bardzo skomplikowane i wymagające użycia wielu składników. W sumie wyszłoby pewnie drożej niż gotowy krem. Jednak okazało się że nie jest tako do końca.
Nabrałam więc ochoty i postanowiłam spróbować. Mój wybór padł na nutellę śliwkową. Miałam akurat sporo zamrożonych śliwek węgierek i nie miałam pomysłu jak je spożytkować. Wiadomo, można byłoby upiec jakieś ciasto, ale jakoś nie miałam ochoty. Poszukałam trochę w internecie i znalazłam przepisy na tytułową nutellę.
Wydaje mi się, że moja nutella wyszła trochę ciemniejsza, albo to może kwestia światła przy robieniu zdjęć. Może to też kwestia kakao? Nutella w smaku wyszła bardzo fajna, taka kakaowo - śliwkowa. Będzie dobra to posmarowania czy przełożenia ciast i tortów, do naleśników, placków czy gofrów. Oto przepis:


Składniki:
1,7kg śliwek węgierek świeżych lub mrożonych, ale wtedy 1,7kg po rozmrożeniu
600g cukru
ok. 20g cukru waniliowego
130g gorzkiego kakao
nutella ze śliwek domowa nutella nutella z kakao powidla ze sliwek

Sposób przygotowania:
Przygotowanie śliwkowej nutelli jest bardzo proste i nie zajmuje zbyt dużo czasu. Ja ją robiłam z mrożonych śliwek więc wieczorem poprzedniego dnia wyjęłam śliwki na durszlak i pozostawiłam tak na noc w chłodnym miejscu żeby rozmarzły i odciekły z nadmiaru wody. Następnego dnia rano włożyłam śliwki do dużego garnka i ustawiłam na gazie na niezbyt dużym płomieniu.
Gotowałam a raczej smażyłam śliwki ok. 20 minut aż zrobiły się mięciutkie. Następnie przy pomocy ręcznego blendera zmiksowałam je na gładką masę. Do zblendowanych śliwek wsypałam cukier zwykły i waniliowy oraz kakao i mieszałam aż wszystko się połączyło. Dla pewności zmiksowałam jeszcze moją nutellę blenderem żeby pozbyć się ewentualnych grudek. Garnek z nutellą ustawiłam ponownie na niedużym gazie i gotowałam jeszcze kilka minut. Następnie wyłączyłam gaz a nutellę rozlałam do przygotowanych słoików.
Każdy słoik zakręciłam i odstawiłam do góry dnem aby się zawekowały. Słoiczki stały na pokrywkach dopóki nie ostygły. Potem odwróciłam je do normalnej pozycji i schowałam do lodówki. Już mam pomysł na wykorzystanie części nutelli do ciasta. Ale o tym będzie w jednym z kolejnych postów.

SMACZNEGO!!!

nutella ze śliwek domowa nutella nutella z kakao powidla ze sliwek

nutella ze śliwek domowa nutella nutella z kakao powidla ze sliwek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz