czwartek, 16 listopada 2017

Mini serniczek waniliowy

mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut


Ten mini serniczek to mój kolejny, trzeci już wypiek z mikrofali. Tak mnie zachwyciły ostatnie dwa ciasta smakiem i szybkością przygotowania że postanowiłam spróbować również zrobić serniczek taką metodą. Miałam tu pewne obawy, ponieważ nie wiedziałam jak ser zachowa się pod wpływem mikrofalowania no i nie miałam sera sernikowego tylko zwykły biały serek w kostce.
Trochę bałam się że się zważy albo po prostu nie upiecze, ale wyszło całkiem fajne ciacho. Nie jest to może sernik tak dobry jak ten pieczony w piekarniku, raczej taki wypiek seropodobny, ale jak na ciasto na szybko w 7 minut jest całkiem sobie. Tak, piekłam go całe 7 minut a samo przygotowanie zajęło może dodatkowe 3-4 minuty. Wszystko po prostu wrzuciłam do miski i zblendowałam, a więc każdy nawet zupełny amator sobie z tym przepisem poradzi. Oto przepis:
mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut

Składniki:
250g sera białego półtłustego ( u mnie był to taki ser dość miękki, jakby trochę zmielony)
2 jajka
1 łyżka budyniu waniliowego bez cukru w proszku
2 łyżki cukru zwykłego
10g cukru waniliowego
2 łyżki kaszy manny
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2-3 krople aromatu waniliowego do ciast


Dodatkowo:
margaryna i kasza manna do wysmarowania foremki
ok. 0,5 tabliczki mlecznej czekolady
1-2 łyżki mleka
wiórki kokosowe
mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut

Sposób przygotowania:
Do miski włożyłam kostkę sera. Wbiłam do sera jajka i wsypałam cukier zwykły i cukier waniliowy. Zblendowałam składniki na gładką masę. Następnie do masy serowej dodałam kaszę manną, budyń i proszek do pieczenia oraz aromat do ciasta i wymieszałam już za pomocą łyzki. Formę silikonową na babkę wysmarowałam margaryną i wysypałam kaszą manną.Do tak przygotowanej formy przelałam masę serową.
Formę wstawiłam do mikrofali i piekłam ok. 7 minut na mocy ok. 700-800W. Co jakiś czas sprawdzałam czy sernik jest upieczony za pomocą patyczka oraz obserwując wierzch. Jak był dobrze ścięty z wierzchu a po wbiciu patyczka nie był on klejący od masy, to uznałam że sernik jet gotowy. Po wyjęciu z mikrofali sernik pozostawiłam do wystudzenia. Gdy był zimny polałam go roztopioną mleczną czekoladą i posypałam wiórkami kokosowymi. Czekoladę zalałam mlekiem i roztopiłam również w kuchence mikrofalowej. Roztopioną czekoladą polałam sernik. Można też posypać cukrem pudrem.

Zapraszam również do zapoznania się z przepisami na inne moje wypieki z mikrofali: na szybkie ciasto waniliowe (tu znajdziecie przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/szybkie-ciasto-z-mikrofali.html) oraz na ekspresowego murzynka z marmoladą (tu przepis: http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/11/ekspresowy-murzynek-z-marmolada.html).

SMACZNEGO!!!

mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut

mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut

mini srnik szybki sernik serniczek waniliowy z mikrofali sernik z mikrofalówki ciasto z kuchenki mikrofalowej ekspresowe ciasto w 7 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz