niedziela, 12 listopada 2017

Placki z serka waniliowego

Placki placuszki racuchy racuszki z serka waniliowego z cukrem pudrem


Placki czy też racuszki z serka waniliowego są znane od jakiegoś czasu i najczęściej smażone dla dzieci.  Usłyszałam o nich od innych dziewczyn, które są mamami kilkuletnich dzieci. Ja dziś robiłam je pierwszy raz i muszę potwierdzić że rzeczywiście są świetnym deserem czy też posiłkiem dla małych szkrabów. Są bowiem bardzo smaczne i delikatne. W smaku przypominają troszkę naleśniki, ale są bardziej puszyste i jak pisałam delikatne.
Ogromną ich zaletą jest to że robi się je naprawdę błyskawicznie. Jest tu absolutną racją powiedzenie, że są gotowe w kilka minut. Nie trzeba też do nich wielu składników, wystarczą w zasadzie tylko 3 plus nasze ulubione dodatki. Placuszki są bardzo uniwersalne, można je podać z czym się chce: z dżemem, z czekoladą, z cukrem pudrem, z owocami itp. Oto przepis:
Placki placuszki racuchy racuszki z serka waniliowego z cukrem pudrem

Składniki:
2 jajka
1 serek waniliowy 200g
0,5szkl. mąki pszennej tortowej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
olej do smażenia
cukier puder do posypania lub inne ulubione dodatki


Sposób przygotowania:
Jajka wbiłam do miski. Do jajek dołożyłam serek waniliowy, przesiałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wsypałam szczyptę soli. Wszystkie składniki zmiksowałam mikserem dosłownie chwilę, jedynie do połączenia się składników. Na patelni rozgrzałam niedużą ilość oleju i za pomocą łyżki wykładałam ciasto na patelnię. Na jeden placuszek dawałam jedną łyżkę ciasta i trochę je rozsmarowywałam po patelni.
Placuszki w czasie smażenia rosną za sprawą proszku do pieczenia więc warto zrobić cieńsze żeby ładnie dosmażyły się w środku. Placuszki smażyłam na rumiano z obu stron po czym wykładałam na talerz wyłożony ręcznikami papierowymi żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu. Placuszki przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.

Zapraszam też do zapoznania się z przepisami na inne moje placki:
racuszki drożdżowe z jabłkami - http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/06/pampuchy-drozdzowe-smazone-racuchy-z.html
placuszki owsiane - http://wanilioweimprowizacje.blogspot.com/2017/07/placki-owsiane-z-bananem.html

SMACZNEGO!!!

Placki placuszki racuchy racuszki z serka waniliowego z cukrem pudrem


Placki placuszki racuchy racuszki z serka waniliowego z cukrem pudrem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz