niedziela, 26 listopada 2017

Kapusta z grzybami

kapusta z grzybami kapusta wigilijna kapusta postna kapusta kiszona z grzybami bigos z kapusty kiszonej z grzybami farsz do pierogow farsz do uszek krokietow pasztecikow


Kapusta z grzybami to typowo wigilijna i postna potrawa. Zazwyczaj nie przygotowuje się jej na co dzień całym rokiem, a jedynie na Wigilię. Przynajmniej tak jest u mnie w domu. Może to i słusznie bo wtedy taka wyczekana cały rok kapustka smakuje wyśmienicie. Kapusta z grzybami to taka potrawa wielozadaniowa. Ma bardzo wiele zastosowań. Podana na gorąco może stanowić samodzielne danie z pieczywem lub ziemniakami.
Na zimno może stanowić coś w rodzaju sałatki i pełnić rolę dodatku do mięsa lub ryby. Ja czasem mieszam ją jeszcze z majonezem. Jest wtedy pyszna. No i na koniec taka kapusta z grzybami świetnie sprawdza się jako farsz do uszek, pierogów, krokietów czy pasztecików wigilijnych. Przy ugotowaniu samej kapusty nie ma dużo pracy. Jedynie trzeba trochę czasu bo grzyby powinno namoczyć się dzień wcześniej. Samo zaś gotowanie to kwestia ok. 1-1,5 godziny. Oto przepis:


Składniki:
0,5kg kapusty kiszonej
150g grzybów suszonych
1 duża cebula
4 łyżki oleju
sól, pieprz
kapusta z grzybami kapusta wigilijna kapusta postna kapusta kiszona z grzybami bigos z kapusty kiszonej z grzybami farsz do pierogow farsz do uszek krokietow pasztecikow

Sposób przygotowania:
Grzyby suszone namoczyłam i zostawiłam na całą noc w wodzie. Następnego dnia rano ugotowałam grzyby w wodzie, w której się moczyły. Grzyby gotowały się ok. godziny. Grzyby odcedziłam, ale wody z ich gotowania nie wylewałam, a zalałam nią kapustę kiszoną. Kapustę poszatkowałam i włożyłam do garnka. Ja kapusty nie płuczę, bo lubię jak jest dość ostra i słona. Jeśli wolicie delikatniejsze smaki to można ją wypłukać lub najpierw obgotować w czystej wodzie, a następnie tę wodę zlać i zalać kapustę wodą z grzybów.
Kapustę gotowałam do miękkości. Zajęło mi to ok. 30-40 minut. Następnie do kapusty dodałam ugotowane grzyby. Można je wcześniej posiekać, zwłaszcza jeżeli kapusta ma służyć jako farsz do uszek czy pierogów. Kapustę dusiłam jeszcze ok. 15 min z grzybami. Kapustę odcedziłam. Na patelni rozgrzałam 4 łyżki oleju. Na gorącym oleju zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę i dorzuciłam ją do kapusty. Kapustę doprawiłam solą i pieprzem i dokładnie wymieszałam. 

SMACZNEGO!!!

kapusta z grzybami kapusta wigilijna kapusta postna kapusta kiszona z grzybami bigos z kapusty kiszonej z grzybami farsz do pierogow farsz do uszek krokietow pasztecikow

kapusta z grzybami kapusta wigilijna kapusta postna kapusta kiszona z grzybami bigos z kapusty kiszonej z grzybami farsz do pierogow farsz do uszek krokietow pasztecikow

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz